אילן ישועה: "הטלוויזיה תהיה מחוברת לאינטרנט לגמרי"

מנכ"ל וואלה בוועידת MAD: "יהיו בבית מכשירים רבים שכולם יחוברו לטלוויזיה, ובלחיצת כפתור אנשים יעברו בין המכשירים. וואלה מתחילה את ההיערכות לכך"

"צריכה עיקרית של וידיאו עדיין נעשית בסלון הבית, במסך שלא בהכרח מחובר לאינטרנט. ככה זה היום, בינתיים. הטכנולוגיה יוצרת שינוי אמיתי, וזה ייקח עוד כמה שנים, אבל הצרכנים בלחיצה אחת יגיעו למגוון ערוצי תוכן, ואז התחרות באמת תהיה אמיתית".

את הדברים האלה אמר היום אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, בוועידת MAD לשיווק, תקשורת, פרסום ודיגיטל של "גלובס" הנערכת היום (ד') בתל-אביב.

"גם הטלוויזיה תהיה מחוברת לאינטרנט לגמרי", הוסיף ישועה, "ואני רואה את זה שאנשים יבואו הביתה, ויהיו מכשירים רבים שכולם יהיו מחוברים לטלוויזיה, ובלחיצת כפתור אחת הם יעברו בין המכשירים. וואלה מתחילה את ההיערכות לכך ומנסה ליישם ללקוחות הרגלי צפייה".

ישועה אמר את הדברים בשיחה עם דורון אביגד, עורך אתר "גלובס", וכאשר נשאל מדוע חשוב לוואלה תחום החדשות, ענה: "כדי לקטוע רצף כשלונות כמו במוזיקה או בבלוג שסגרנו, מבחינת וואלה חדשות זה דבר טבעי. אנחנו מתפתחים בתחום הזה, וזו לא השקעה גדולה מבחינתנו".

לדברי ישועה, "מה שאתר יד2 לדוגמה נותן בחינם עלה 600 שקל. המשמעות היא מאות מיליוני שקלים בהכנסות; ונוצרה בעיה בעוגת הפרסום באתרי האינטרנט. חלק מהערך הלך לצרכן כי הוא רוצה בכך, חלק הלך לפלטפורמות חינמיות. אני חושב שיהיו מודלים שאתרים ישלבו פרסום חכם יותר וגם במודלים של תשלום".

בהתייחסו למדידת הרייטינג באינטרנט אמר ישועה: "כשנה מאז כניסת מדידת הרייטינג באינטרנט, כמעט כלום לא קרה, וזה מאכזב. זה לא הצליח להביא את הפרסום הדיגיטלי למקום הראוי לו, וזו אכזבה".

לדבריו, "אחת הבעיות הגדולות היא שהפרמטרים למדידה הם פופוליסטיים. אם ועדת המדרוג תרצה לשרוד, היא תצטרך למדוד בצורה אחרת ולא רק על-ידי קליקים, וזה ייתן ביטוי אמיתי לרייטינג".

הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.