תחרות להוט ול-yes? ועדת הכלכלה אישרה את הרחבת עידן+

עד כה שודרו על פלטפורמת עידן+ ערוצים 1, 2, 10, 23, 33 ו-99 ■ כעת יתווספו גם ערוץ 9 וערוץ 24 וכן ערוצים נושאיים, בהם ספורט, סדרות, טבע ועוד ■ ארדן: "הרחבת המערך תביא בעתיד גם להוזלה במחיר המנוי לכבלים וללוויין"

ועדת הכלכלה של הכנסת העבירה היום (ה') החלטה שאמורה לספק תחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית באמצעות הרחבת מערך השידורים של עידן+. מדובר על רפורמה שקידם ועודד שר התקשורת גלעד ארדן.

שידורי עידן + ניתנים היום לקליטה בחינם, ללא דמי מנוי חודשיים, בכפוף לרכישת ממיר מיוחד בתשלום חד-פעמי של כמה מאות שקלים.

עד כה שודרו על פלטפורמת עידן+ הערוצים הפתוחים - 1, 2, 10, 23, 33 ו-99. במסגרת אישור ההרחבה, יתווספו ערוצים מסחריים נוספים כמו ערוץ 9 וערוץ 24 וכן ערוצים נושאיים, בהם ספורט, סדרות, סרטים, טבע ודוקומנטרי.

מכרזים לערוצים הנושאיים יפורסמו בתחילת 2014. ערוצים אלה יעבדו לפני אחד משני מודלים: בחינם ומבוססי פרסומות או דרך דמי מנוי.

עוד הוחלט בוועדת הכלכלה כי על 3 מתוך 9 הערוצים שייכנסו למערך השידורים של עידן+ תוטל חובת הפקות מקור ישראליות, בשיעורים של 8%-12%.

השר ארדן מסר בתגובה כי "בעקבות הרחבת המהלך תתפתח תחרות אמיתית בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, שתביא בעתיד גם להוזלה במחיר המנוי לכבלים וללוויין, באותו האופן שהתחרות בסלולר גרמה לצניחה חדה בדמי המנוי החודשיים".