העיתונאית האמריקאית הלן תומאס מתה בגיל 92

תומאס שימשה ככתבת הבית הלבן במשך כ-5 עשורים וסיקרה 10 נשיאים ■ היא נאלצה לפרוש ב-2010 בעקבות סדרת התבטאויות אנטי-ישראליות, לאחר שתועדה אומרת: "העם היהודי צריך לחזור הביתה" - ובהמשך התנצלה על דבריה

העיתונאית האמריקאת הלן תומאס מתה היום (שבת) בגיל 92. תומאס סיקרה 10 נשיאים אמריקאיים במשך קרוב ל-5 עשורים והפכה לאגדה בתחום הסיקור של הבית הלבן. הקריירה שלה הגיעה לסיומה לפני כ-3 שנים בעקבות סדרת התבטאויות אנטי-ישראליות.

תומאס החלה לסקר את הבית הלבן כשג'ון קנדי נבחר לנשיא ב-1961, והייתה לדמות בולטת וקבועה בתדרוכים לתקשורת של כל הנשיאים מאז עד לפרישתה ב-2010. היא שימשה ככתבת הבית הלבן יותר שנים מכל כתב אחר.

העבר המפואר שלה הוכתם על-ידי הפרשה שהביאה לפרישתה מהתפקיד. בשנת 2010, בעת ששימשה ככותבת טור עבור ארגון התקשורת "הרסט", היא התבטאה נגד העם היהודי וספגה ביקורת קשה.

בקטע שהועלה ליו-טיוב היא תועדה אומרת כי ישראל צריכה "לצאת לעזאזל מפלסטין", וכי העם היהודי צריך לחזור "הביתה - לפולין, גרמניה, אמריקה וכל מקום אחר".

תומאס התנצלה על דבריה וכתבה: "הם לא משקפים את אמונתי שהשלום יגיע למזרח התיכון רק כשכל הצדדים יכירו בצורך בכבוד הדדי וסובלנות". היא הכריזה על פרישתה כשבוע אחר כך.

תומאס נולדה למהגרים לבנוניים בעיר ווינצ'סטר במדינת קנטקי ב-4 באוגוסט 1920, והיו לה 8 אחים. היא גדלה בדטרויט, שם למדה באוניברסיטת ווין סטייט וסיימה תואר ראשון ב-1942. היא כתבה במהלך הקריירה שלה 3 ספרים.