הסכם נציגויות האג"ח באי.די.בי בסכנה? הבורסה מסתייגת

הנהלת הבורסה בת"א מסתייגת מהסכם הנציגויות שבמסגרתו הן מאיימות ליטול לידיהם את השליטה בחברה מידי נוחי דנקנר

הנהלת הבורסה בת"א מסתייגת מהסכם נציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח, שהושג בשלהי מאי ואשר במסגרתו מאיימות נציגויות האג"ח ליטול לידיהם את השליטה בחברה מידי נוחי דנקנר.

הסתייגויות הבורסה נוגעות ל-3 נושאים עליהם נשאלה הבורסה ע"י נציגויות מחזיקי האג"ח מלכתחילה. ראשית, בסוגיית כתבי האופציות החדשים של אי.די.בי פתוח תחת הסכם הנציגויות, בבורסה טוענים כי לא ניתן להנפיק אופציות ל-12 שנה אלא עד 4 שנים, בשל "הקושי להעריך התפתחויות בחברה לטווח ארוך מאוד". כמו כן לא ניתן לרשום למסחר אופציות עם יותר מ-2 תוספות מימוש.

בבורסה מסתייגים גם מהיעדר היכולת להעריך את שווי ההשקעה בני"ע ומדחיית מועד ההמרה האחרון שנקבע בתשקיף החברה. לפיכך תתנגד הנהלת הבורסה לרישום האופציות כפי שפורטו בהסכם הנציגויות.

נושא בעייתי נוסף הוא רישום מניות אי.די.בי פתוח למסחר, בעיקר בשל השיעור המזערי של אחזקות הציבור לפי הסכם הנציגויות.

הנושא השלישי במחלוקת הוא אג"ח סדרה 2 של אי.די.בי אחזקות, המיועדות לפירעון בשנת 2050, כאשר הריבית תיצבר משנת 2030 ותשולם רק ב-2050. בבורסה מלינים על החישוב הליניארי בצבירת הריבית וטוענים כי מטעמי "סטנדרניזציה בתנאי אגרות החוב" הם מתנגדים לרישום סדרת האג"ח.

נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות מסרה בתגובה כי "מסמך הבורסה מצביע על הצורך בהתאמות טכניות שיש לבצע במתווה הנציגויות. נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות מתכוונת לבצע את ההתאמות הנדרשות במשותף עם נציגות אי.די.בי פיתוח על מנת שמתווה זה יהווה חלופה אמיתית וברת ביצוע למחזיקי האג"ח".