בית תעש מור בצפון תל-אביב נמכר ב-37 מיליון שקל

קרן ריאליטי היא הרוכשת של בניין המשרדים בנווה דן בצפון העיר ■ מדובר בבניין בשטח של כ-5,000 מ"ר בנוי ב-5 קומות על מגרש בשטח כ-2.5 דונם ברחוב תבואות הארץ

רכישה נוספת של קרן ריאליטי בתל-אביב-יפו תוך שבוע. הקרן המנוהלת על-ידי ד"ר מיכאל (מיקי) ורדי, לשעבר מנהל מינהל מקרקעי ישראל, רו"ח אוהד רוזן ועו"ד אסף ורדי, חתמה היום (א') על עסקה במסגרתה תרכוש בניין משרדים בנווה דן בצפון העיר בעבור כ-37 מיליון שקל.

את העסקה ביצעה הקרן יחד עם שותף - חברת נדלנס הציבורית הנמצאת בשליטתו של היהלומן יצחק לבבי ומנוהלת על-ידי חגי גרינפלד. הרכישה בוצעה כאשר קרן ריאליטי וחברת נדלנס שותפים בה בחלקים שווים.

מדובר בבניין 'תעש מור' בשטח של כ-5,000 מ"ר בנוי ב-5 קומות על מגרש בשטח כ-2.5 דונם ברחוב תבואות הארץ. את הבניין רכשה הקרן ממספר גדול של בעלים המיוצגים על-ידי משרד עו"ד גולדפרב זליגמן. רכישה זו מתבצעת ימים ספורים בלבד לאחר שהחברה זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל ביפו לרכישת מגרש המיועד לבניית פרויקט מגורים ומסחר בכ-37 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי בין המוכרים ניתן למצוא שמות בולטים של ותיקי התעשייה הישראלית בניהם, מאיר שני, אלכס סחרוב בני אבירם וחזי שלח.

בדומה לעסקאות אחרות שביצעה הקרן בעבר, בכוונת הרוכשים להשביח את הנכס ולשנות את ייעודו למגורים. יש לציין שמדובר בנכס מניב המושכר היום בין היתר לחברת גיוס כוח אדם, ההשמה, והייעוץ מקצועי אדם מילוא. את הרוכשים בעסקה ייצגו עורכי הדין אמיר חן ועמרי שילה ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

אוהד רוזן, משותפי קרן ריאליטי אמר היום עם החתימה על העסקה כי: "מדובר בנכס הממוקם בלב שכונת מגורים יוקרתית בצפון העיר תל-אביב ומשמש למסחר ומשרדים, שימוש שאינו תואם את אופי השכונה. זהו מקרה קלאסי של נכס שאינו בשימוש המיטבי ואינו ממצא את הפוטנציאל הטמון בו ונרצה ליישם גם כאן את העיקרון המנחה אותנו באיתור נכסים, החלת תהליך השבחה, ותרומה משמעותית להתחדשות העירונית בסביבת הנכס והאזור כולו".

עתירה נגד המכרז ביפו

כאמור, רכישה זאת של הקרן מצטרפת לזכייתה במכרז בסוף השבוע שעבר בשכונת עג'מי ביפו. מדובר במכרז של רשות מקרקעי ישראל במסגרתו הוגשו עשר הצעות לרכישת מגרש בשטח כ-6 דונם ברחוב דונולו הרופא בשכונה. קרן ריאליטי זכתה במכרז כשהציעה כ-37 מיליון שקל על המגרש המאפשר בניית 40 יחידות דיור ושטחי מסחר.

יש לציין שבעוד החברה זכתה במכרז של רמ"י, מסתבר שעל המגרש המדובר הוגשה עתירה ובקשה לצו ביניים מצד מספר ארגונים חברתיים שביקשו לעצור את המכרז בטענה שיש לייעד את השטח לתושבי השכונה או להקמת פרויקט של דיור בר השגה ולא למוכרו למרבה במחיר. מגישי העתירה הביעו תמיהה על פרסום התוצאות בעוד המדינה טרם השיבה לבית המשפט, תשובה שהייתה אמורה להינתן לפני מספר ימים אך נדחתה לשבוע הנוכחי.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה, כי "המכרז פורסם ב-6/5 והעתירה הוגשה בשיהוי ניכר, בתאריך 11/7, סמוך מאוד למועד סגירת המכרז ב-14/7.

מיד לאחר הגשת הבקשה לצו ביניים נתן השופט החלטה, לפיה על רמ"י להגיש תגובה עד לתאריך 18/7. בתאריך 18/7 ניתנה החלטת בית המשפט, לפיה תינתן לרמ"י אורכה להגשת תגובה עד ל-24/7, זאת בכפוף לכך שהרשות לא תבצע כל פעולה שיש בה כדי לסכל את העתירה או לממש את המכרז, וזאת עד ליום 24/7.

"יודגש, כי ועדת המכרזים התכנסה ביום 17/7 וזאת בטרם מתן ההחלטה הנ"ל, ובהתאם לנהליה פרסמה את דבר הזכייה. יצוין, כי במכתב הודעת הזכייה הובא לידיעת הזוכה, כי הוגשה בקשה לצו ביניים במסגרת העתירה. לאור האמור לעיל אין לראות בפעולות המינהל ניסיון לקבוע עובדות בשטח, שכן המינהל פעל בהתאם לנהליו ולהחלטות בת המשפט".