רשמית: ארדן ולפיד מקפיאים את הרפורמה ברשות השידור

שר התקשורת חשף לראשונה את כוונתו זו בוועידת MAD של "גלובס" ■ ארדן: "שידור ציבורי איכותי הינו חיוני במדינה דמוקרטית, אך יישום ההסכם במתכונתו הנוכחית מעורר ספקות כבדים בדבר היכולת להביא להבראת השידור הציבורי"

שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד הודיעו באופן רשמי ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ולמנכ"ל, יוני בן-מנחם, כי הרפורמה ברשות השידור במתכונתה הנוכחית - מוקפאת.

ארדן חשף לראשונה את כוונתו זו בוועידת MAD של "גלובס" שנערכה בשבוע שעבר.

משמעות הדבר היא שהסכם המימון ותכנית ההבראה של רשות השידור במתכונתם הנוכחית, ואשר עליהם חתמו כבר עובדי רשות השידור וההנהלה, לא יתקיימו. עלות הרפורמה שנוסחה ב-5 השנים האחרונות הייתה אמורות לעלות 700 מיליון שקל.

"שידור ציבורי איכותי הינו חיוני במדינה דמוקרטית", אמר ארדן, "אולם יישום ההסכם במתכונתו הנוכחית מעורר ספקות כבדים בדבר היכולת להביא להבראת השידור הציבורי".

ארדן קבל על כך שההסכם לא באמת מביא לפתרון כולל של מבנה רשות השידור וייעודה, אלא עוסק אך ורק בשינוי הסכמי שכר ובנדל"ן, דבר שלא יביא להבראתה של הרשות, לתפיסתו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בכוונת ארדן ללכת לרפורמה מעמיקה יותר אשר עשויה לכלול סגירה ופתיחה מחדש של הרשות.

במכתבם לגילת ולבן-מנחם ציינו השרים ארדן ולפיד כי הם "מבקשים לבחון את מתווה הרפורמה הראוי ברשות השידור והנכון בעבור כלל אזרחי המדינה, ובשל כך הורו על השהיית ההסכם ובקשו את הדרגים המקצועיים במשרדיהם לבחון חלופות נוספות לשיפור השידור הציבורי בישראל".

אגודת העיתונאים: אי-אמון בנתניהו

באגודת העיתונאים בירושלים הביעו תמיהה על הודעת השרים לפיד וארדן. באגודה מציינים כי הודעה זו מהווה למעשה אי-אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו, בהיותו השר הממונה על רשות השידור במשך מספר שנים בממשלה הקודמת, כאשר בתקופתו כשר הממונה נחתם הסכם הרפורמה העיקרי.

אגודת העיתונאים מציינת כי הרפורמה ברשות השידור היא הדרך הנכונה, ולכן יש לעבור מיד לביצועה, במטרה להבריא את הרשות ולאפשר שידור ציבורי אמין ואיכותי.