לראשונה: משטרת ישראל מקימה משטרת בעלי חיים

בימים אלה עוברים 30 מתנדבים הכשרה מקצועית ומשטרתית במרחב יפתח במשטרת ת"א, כדי לשמש שוטרים מתנדבים שיאכפו את חוק צער בעלי חיים

עמותת משמר בעלי החיים בישראל, הפועלת בשנים האחרונות בשיתוף-פעולה עם משטרת ישראל, יזמה הקמה של יחידת מתנדבים במשטרת תל-אביב, שייעודה אכיפת החוק נגד מתעללים בבעלי חיים.

הרקע להקמת היחידה הוא האכיפה והענישה הזניחה יחסית של עבירות על חוק צער בעלי חיים, שדינן על-פי חוק עד 3 שנות מאסר.

בימים אלה עוברים 30 מתנדבים הכשרה מקצועית ומשטרתית, שלאחריה ישמשו שוטרים-מתנדבים שייטפלו במקרי התעללות והזנחת בעלי חיים וכן בעבירות על חוק צער בעלי חיים בתחומי תל-אביב ויפו.

עם השלמת ההכשרה, בתחילת חודש ספטמבר 2013, תחל היחידה לפעול במסגרת מרחב יפתח של משטרת תל-אביב.

הכשרת המתנדבים כוללת קורס בשיטור מטעם משטרת ישראל, המעניק למתנדבים סמכויות שיטור לכל דבר ועניין. בנוסף עוברים השוטרים המתנדבים קורס מטעם העמותה בנושא חוק צער בעלי חיים, המעניק להם את הידע המקצועי הדרוש על מנת לפעול בתחום.

עם תחילת עבודתה של היחידה, כל דיווח שיגיע לעמותה או למשטרת תל-אביב שעניינו הפרת חוק צער בעלי חיים, יופנה לטיפול משטרתי במסגרת יחידת המתנדבים.

בנוסף לפעילות בשטח, יקיימו מתנדבי היחידה במסגרת הפעילות המשטרתית פעילות הסברתית בבתי-ספר יסודיים ובחטיבות הביניים. בפעילות זו ייחשפו התלמידים ליחידה ולפועלה וכן על כיבוד חוק צער בעלי חיים.

יצוין כי לאור ריבוי מקרי ההתעללות בבעלי חיים בשנים האחרונות והמודעות הגוברת של הציבור לכך, הבינה משטרת ישראל, בעידודו של המשרד לביטחון פנים, את הצורך והחשיבות שבהגברת האכיפה בתחום. בשנת 2012 אף הכירה המשטרה ביחידה וכתבה נוהל רשמי להפעלתה.

יחידת משמר בעלי החיים במרחב יפתח תהווה פיילוט ארצי שיורחב לכל הארץ, ומכאן החשיבות שרואים בה הן המשטרה והן העמותה.

אתר אינטרנט : animalpolice.org.il

פייסבוק: משמר בעלי החיים בישראל

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מסרה בתגובה כי "בכל העולם נהוג שיש יחידה של משמר בעלי חיים הדואגת למנוע התעללות והזנחת בעלי חיים ואוכפת את החוק. בישראל אנחנו עדים ועדות לעלייה מדאיגה במספר ובחומרה של מקרי התעללות בבעלי חיים, והעמותות המטפלות קורסות עקב ריבוי המקרים. משמח מאוד לשמוע שמשטרת תל-אביב ועמותת משמר בעלי החיים יזמו הקמה של יחידה כזאת, ואני מתכוונת לפנות לשר יצחק אהרנוביץ' כדי ליישם את היוזמה גם בשאר יחידות המשטרה בארץ".