כוכבים נופלים גם בפארק תמנע: מטר מטאורים ב-12 באוגוסט

גם בפארק תמנע תוכלו למצוא תנאי צפייה טובים - היעדר זיהום אור, לחות ועננים ■ יהיה אפשר לראות את המטאורים גם ללא ציוד מקצועי

לא רק במצפה רמון יצפו במטר המטאורים, הצפוי ב-12 באוגוסט, מה שמכונה בשפה העממית "כוכבים נופלים". גם בפארק תמנע יש תנאי צפייה טובים - היעדר זיהום אור, לחות ועננים.

שלמה בוסקילה מחברת "הדובה הגדולה", המשלבת תצפיות אסטרונומיות והדרכת טיולים, מסביר לנו בעודו מכוון את הטלסקופ האימתני שאין הרבה מקומות כאלו בארץ. נכון, חם ביום. אז מה. אנשי הערבה יודעים לנתב את הלילה לטובתם.

בליל ה-12 באוגוסט שלמה וחבריו האסטרונומים עתידים להציב לא פחות מ-20 טלסקופים משוכללים ליד האגם בפארק תמנע, אבל יהיה אפשר לראות את המטאורים גם ללא ציוד מקצועי. כל מה שצריך זה לשכב על הגב (יהיו מחצלות, אבל אפשר להביא אוהלים, מחצלות ושקי שינה משלכם) ולבקש משאלות.

מכל מה ששלמה הסביר באותו ערב קסום, נחרת בראשי משפט אחד - "גם הכוכבים אוהבים לחיות בזוגות, והם סובבים זה את זה". תעשו עם זה מה שאתם מבינים, אבל לי זו נראית כמו הזמנה לבלות עם אהוב או אהובה בלילה לבן תחת פיסת שמיים זרועי כוכבים. אם לא מסתדר לכם לבלות לילה זוגי רומנטי בלי הילדים, כדאי לדעת שיוצבו גם תחנות פעילות בנושא גרמי השמיים לטובת הילדים.

אם רוצים להצטרף לסיור מאורגן יש הרבה אפשרויות. אחת מהן מציעה להתחיל בסיור שקיעה בפארק ובמכרות הנחושת, ולהמשיך בארוחת ניגובים במסעדה שבמקום - חאן המלך שלמה (לפרטים והרשמה מראש 08-6316756 ובאתר www.parktimna.co.il, www.dubagdola.com, 39 שקל לילד, 59 שקל למבוגר, כולל הכניסה לאתר; ארוחת ניגובים ב-89 שקל לזוג, 145 שקל לארבעה; סיורי שקיעה ייערכו בפארק בערבי רביעי וחמישי עד 8.22).