הרצליה תפקיד תוכנית חוף התכלת ל-10,000 יח"ד

התוכנית מקודמת מזה עשורים ■ מדובר בשטח של 2,200 דונם, בין מלון מנדרין בתל אביב לבין קניון ארנה בהרצליה, עליו צפויות לקום בהתאם לתוכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית 10,000 יחידות דיור בבניינים בני 7-14 קומות

וועדת המשנה לתכנון ובנייה הרצליה החליטה היום להפקיד את תוכנית "חוף התכלת" בהרצליה, המקודמת מזה כמה עשורים. מדובר בשטח של 2,200 דונם, בין מלון מנדרין בתל אביב לבין קניון ארנה בהרצליה, עליו צפויות לקום בהתאם לתוכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית 10,000 יחידות דיור בבניינים בני 7-14 קומות, 250 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר, וחמישה מתחמים לבתי מלון שיוקמו במרחק של 300 מטרים מהים.

הבניינים הנמוכים יוקמו בחלק המערבי של הקרקע, בעוד הבניינים הגבוהים יותר יוקמו בסמיכות לכביש החוף. 30% מהדירות המתוכננות יהיו בנות 3 חדרים ועד 75 מ"ר. כמו כן, הוחלט כי 63% מכלל השטח הנמצא בבעלות פרטית, יופקע לטובת שטחים ירוקים ומבני ציבור.

לדברי מהנדס עיריית הרצליה מייק סקה, שני שינויים חדשניים שנערכו בתוכנית, הם קביעת יעוד חדש לגבי 22 דונם מהקרקע, שיוגדר כ"דיור בר השגה", וקביעת עירוב שימושים לגבי מבני הציבור בתוכנית, שיכללו גם שטחי מסחר ומגורים. "מדובר במהפכה שכן במשך שנים ארוכות התוכנית נדונה, וטרם הגיעה לשלב של המלצה להפקדה בוועדה המחוזית" הוסיף סקה.

ראש עיריית הרצליה יהונתן יסעור מסר אף הוא כי "עתודת קרקע משמעותית של הרצליה משתחררת לבנייה. מדובר ביום גדול לעיר הרצליה ולזוגות הצעירים כי התוכנית כוללת גם מתחמים לדיור בר השגה, וגם 30% מהתוכנית כוללת דירות קטנות".

יסעור התייחס גם לנושא התחבורתי שבין היתר עמד במרכז התנגדותה של ראש העירייה לשעבר יעל גרמן להתנגד לתוכנית: "התוכנית שאושרנו מותנית במימוש פרויקט מחלף הרב מכר המאושר, שייתן פיתרון תחבורתי לכל מערב העיר, וישחרר את הפקקים בכביש החוף". לדברי יסעור, מדובר בתוכנית מאושרת, שעד היום טרם מומשה בגלל סוגיה תקציבית שצפויה להיפתר בקרוב מול משרד האוצר.

בעלי הקרקע המחזיקים עשרות שנים בקרקע, שאף הגישו לפני כשנה עתירה מנהלית כנגד הוועדה המקומית והמחוזית בגין עיכוב אישורה של התוכנית, בירכו על אישור התוכנית: "סוף סוף רואים אור בקצה המנהרה" מסר עזרא יחזקאל, יו"ר וועד עמותת חוף התכלת המייצגת את בעלי הקרקע.

"ניכר שיתוף פעולה עם העירייה לגבי התוכנית שלכל הדיעות היא תוכנית חיובית. מדובר ביום חג לבעלי הקרקע שחיכו שנים וזוכים להתגשמות משאלותיהם ב-80 השנים האחרונות. לצערנו מרבית מבעלי הקרקע היום בני 70, 80 ואפילו 90, וחלקם אפילו לא זכה להגיע ליום הזה".

אבל לא כולם מרוצים מאישור התוכנית. דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים בהרצליה וחבר הועדה המקומית בהרצליה שהתנגד לאישור התוכנית אמר היום כי "לצערי מדובר במחטף בחירות, התוכנית הוכנה בחפזה, והיא מלאה חורים כמו גבינה שוויצרית עבשה, מדובר בשטח עתודה המשמעותי האחרון בהרצליה ובכלל בחופי המרכז, ולא היה קורה שום אסון אם היו משאירים את רובו כאזור לתכנון בעתיד כפי שהוא מוגדר היום".

בעתירה שהגישו בעלי הקרקע לפני שנה בגין עיכוב התכנון על ידי הרשויות באמצעות עו"ד יובל גלאון, התחייבה עיריית הרצליה בכתב ההגנה לקיים דיון בחודש יולי במטרה להביא להפקדת התוכנית. "אחרי שנים של עיכובים, זו היתה נקודת המפנה בקידום התוכנית", מסר עו"ד גלאון.