סכסוך העבודה בהוט מחריף: שביתת טכנאים במרכז ובדרום

במסגרת השביתה טכנאי החברה לא יטפלו בתקלות בבתי הלקוחות בכל הקשור לשירותי הטלוויזיה והטלפוניה, כאשר במקביל מושבתים גם מוקדי הבקרה הטכנית ■ הוט: "כל שביתה או שיבוש עבודה אינם מוגנים על פי הדין"

כבר שלושה שבועות שפעילות המערך הטכני בחברת הוט משובשת, בעקבות שביתות ועיצומים של הטכנאים ועובדי המוקדים הטכניים בחברה. היום (ד') העובדים החריפו את המאבק, ופתחו בשביתה שכוללת את כל המערך הטכני באזור המרכז ובאזור הדרום עד יום שישי. על פי ארגון כוח לעובדים, שמאגד את עובדי החברה, במסגרת השביתה טכנאי החברה לא יטפלו בתקלות בבתי הלקוחות בכל הקשור לשירותי הטלוויזיה והטלפוניה, כאשר במקביל מושבתים גם מוקדי הבקרה הטכנית. בארגון מסבירים כי העובדים מוחים על כוונת ההנהלה להאיץ את תהליך העברתם של כל טכנאי מרחב המרכז לידי חברות קבלן. כמו כן הם מוחים על סירוב החברה להכיר בהתארגנות.

"מאז תחילת המאבק השתדלנו לצמצם את הפגיעה בלקוחות", אמר היום דודי עזרן, עובד הוט החבר בוועד הפעולה. לדבריו, "חבל שההנהלה עושה בלקוחות שימוש ציני כל כך ומאלצת אותנו להחריף צעדים במקום לדבר איתנו". אחרי שהפגינו מול ביתו של פטריק דרהי, בעל השליטה בהוט, הפגינו אתמול העובדים גם מול ביתו של המנכ"ל הרצל עוזר. בין הסיסמאות שהשמיעו העובדים בהפגנה: "התשובה לקבלנות - התאגדות".

בחברת הוט טוענים כי ספירת טפסי ההצטרפות של העובדים העלתה כי ארגון כוח לעובדים לא הצליח לצרף לשורותיו לפחות שליש מעובדי החברה, כפי שמחייב החוק. בארגון טוענים כי החברה משמיטה מספירת הטפסים עובדים שפוטרו מהחברה לאחר ההכרזה של העובדים על ארגון יציג, או כאלה שהועברו לחברות קבלניות.

מהנהלת הוט נמסר בתגובה: "כח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט, לכן כל שביתה או שיבוש עבודה אינם מוגנים על פי הדין. נערכנו בהתאם על מנת למזער את הפגיעה בלקוחות".