נעילה שלילית בבורסה; כיל נפלה 3.3%, סלקום עלתה 3.1%

פקיעה שלילית: האופציות על המעו"ף פקעו בשער של 1,233.8 נק', והאופציות על מדד הבנקים פקעו בשער של 1,144.03 נק' ■ המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת על רקע סנטימנט שלילי באירופה

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר המקומי, בירידות שערים. זאת, על רקע מגמה מעורבת במסחר בוול סטריט וירידות בבורסות אירופה. עם פתיחת המסחר פקעו האופציות על מדדי המעו"ף והבנקים - האופציות על המעו"ף פקעו בשער של 1,233.8 נק', והאופציות על מדד הבנקים פקעו בשער של 1,144.03 נק'.

מדד המעו"ף השיל מערכו 0.4% וננעל ברמה של 1,229 נקודות. מדד ת"א 100 ירד בכ-0.6% לרמה של 1,110 נקודות ואילו מדד הבנקים ירד בכ-0.3%. את הירידות במעו"ף הובילו כיל, וטבע ומגדל ביטוח.

ניר פלג, מנכ"ל קריפטונייט קרנות גידור, אמר היום, כי "הפקיעה כצפוי עברה ברוגע עמוק. המחזורים ממשיכים להיות נמוכים, אולם הסיפור הגדול הוא, סטיית התקן המגולמות באופציות על מדד המעו"ף. סטיות אלו מגלמות את עוצמת התנודתיות במדד ואת ציפיות המשקיעים לתנודה, או במקרה שלנו לחוסר תנודה.

"הסטייה המגולמת יורדת, לראשונה זה זמן רב מאוד, מתחת 10%. המשמעות היא, שניתן בעלות זולה מאוד יחסית, לרכוש ביטוח מפני ירידות על האחזקה במניות. עלות ביטוח כזה הייתה רק לפני שנה יקרה יותר בכמעט כפליים. האם ציפיות המשקיעים לחוסר תנודה יתממשו? ימים יגידו, אולם נוצרה הזדמנות לרכוש הגנה ביטוחית זולה, שיש הגיון רב לשקול את רכישתה", לדבריו.

בוול סטריט המדדים סגרו אמש בין ירידה של 0.4% לעלייה של 0.3%, ברקע עונת הדוחות שנמצאת בשיאה, וכן על רקע נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו אתמול בארה"ב - מדד מנהלי הרכש לחודש יולי ומכירות הבתים החדשים ליוני עקפו את תחזיות האנליסטים. המסחר מתנהל כעת במגמה מעורבת.

עידן עופר החל במעבר ללונדון

עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל , החל בהעתקת מקום מגוריו ללונדון. עופר פרש מתפקידו כדירקטור בחברה לישראל ולא ימשיך לכהן בשום תפקיד בחברה. עופר עדיין מחזיק ב-46.94% מהחברה לישראל דרך מילניום השקעות, ב-2.46% דרך עופר השקעות וב-1.24% דרך עופר הולדינגס.

טבע ולונזה השוויצרית הודיעו היום כי בעקבות בחינה אסטרטגית של המיזם המשותף ביניהן, החברות החליטו להפסיק את שיתוף הפעולה סביב הפיתוח, הייצור והשיווק של תרופות Biosimilar.

מניית כלל ביטוח רשמה תנודתיות גבוהה אתמול, על רקע הדיווח לבורסה על התקדמות משמעותית במו"מ של נוחי דנקנר וקבוצת אידיבי למכרה (30% מהמניות) לקבוצת משקיעים סינית לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל (פרמיה של 25% ממחיר השוק).

ואם באידיבי עסקינן, אתמול התייחס כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) להסדר החוב שמציע נוחי דנקנר לנושי החברה, ואמר כי הצעת החברה מהווה לא יותר מ"הצהרת כוונות" ולא הסדר מקובל. הצעת דנקנר כוללת הזרמת הון חדש של 800 מיליון שקל לקונצרן ממקור שזהותו אינה ידועה.

שותפות חיפושי הנפט גבעות ירדה אתמול בשיעור חד, על רקע כוונה לבצע הנפקת זכויות כדי לעמוד בלוחות הזמנים לביצוע קידוחי מגד 6 ו-8. גבעות מבקשת לגייס 20-25 מיליון דולר.

חברת עופר השקעות תשיב למליסרון סך של כ-5 מיליון שקל, כתוצאה מפשרה במסגרת תביעה נגזרת שהגיש בעל מניות פרטי בחברת מליסרון כנגד החברה, ליאורה עופר וחברת עופר השקעות שבשליטתה, בטענה כי דמי הניהול ששולמו לחברת עופר השקעות הוגדלו באופן לא סביר וללא אישור אסיפת בעלי המניות ברוב מיוחד.

כיל הגיבה בירידות לדוחות של חברות הדשנים בעולם, כמו גם לדוח השלילי שפרסמה היום חברת פוטאש הקנדית, אשר קיצצה את תחזיתה השנתית.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]