ה"א-ג-דו" חוזר: רשת קלאב מד תפתח מועדון חדש בישראל

זאת תוך 5 שנים ■ מיקומו של כפר הנופש טרם נבחר, ובימים אלה נערכים חיפושים אחר מיקום מתאים באזור שבין צפון תל-אביב לחיפה

לאחר סגירת מועדון קלאב מד (CLUB MED) באכזיב והעברת הפעילות של קלאב מד אילת לרשת פאתל, מכריזה רשת קלאב מד כי תוך 5 שנים יוקם כפר נופש חדש בישראל.

נשיא ויו"ר קלאב מד העולמית, הנרי ז'יסקאר ד'סטן, ביקר בארץ בסוף השבוע האחרון והכריז על כוונת הרשת לפתוח מועדון נופש חדש בישראל.

מיקומו של כפר הנופש טרם נבחר, ובימים אלה נערכים חיפושים אחר מיקום המתאים למיזם, כשהחיפושים מתמקדים לאורך רצועת חופי הים. לפי ההערכות, המטרה היא למצוא מקום קרוב ככל שניתן לאזור תל-אביב.

מדובר בפרויקט יוקרתי שישתרע על עשרות דונמים, שיהווה לפי השאיפות אבן שואבת לתיירים ישראלים ולתיירים מרחבי העולם.

ד'סטן סיפר על שינוי שעוברת רשת קלאב מד ועל סגירת עשרות מועדונים שלא עמדו בסטנדרט הנדרש, בתוכם גם המועדון באילת שנסגר רשמית בשנה שעברה.

לדבריו, "קלאב מד עברה שינוי משמעותי ב-10 השנים האחרונות והתאימה את עצמה לתמורות ולפיתוחים העולמיים. בהתאם לכך, קלאב מד שדרגה את המתקנים ואת המועדונים לרמה יוקרתית מהמעלה הראשונה.

"בתקופה זו קלאב מד השקיעה כ-1.5 מיליארד דולר כדי להגיע לרמת הפיתוח שחשנו שאנו חייבים להשיג במועדוני הנופש שלנו. בהתאם לחשיבה זאת, החלטנו על סגירת 65 מועדוני קלאב מד באירופה, באמריקה ובאוסטרליה, מאחר שלמועדונים אלה לא היו הנתונים הפיזיים כדי להתאים לרמת היוקרה שאנחנו מכנים 'יוצאת מן הכלל'".

לדבריו, "כיום שני שליש מהמועדונים שלנו הגיעו לדרגת נוחות ויוקרה זו (המסומנת כידוע באמצעות קלשונים ולא כוכבים) שאליה רצינו לשאוף. כשהתחלנו את התהליך, רק רבע מהמועדונים שלנו היו ברמה זו. בקרוב נגיע ל-75% מכלל המועדונים שלנו עם דרגת יוקרה כזו".

ד'סטן הסביר מדוע החשיבות לפתוח מועדון חדש בישראל: "לישראל שמור מקום חשוב בליבנו כיום, כפי שגם היה עבור המייסדים היהודיים של קלאב מד. שנית, ישראל היא מדינת דגל תיירותית עבור קלאב מד. אנו פועלים בישראל החל משנות ה-60, ובנוסף אנו מרגישים שקהל לקוחותינו מישראל הוא גדול וחשוב. לראיה - חצי מהטסים לחופשות סקי מישראל, טסים למועדוני קלאב מד.

,ההחלטה להקים קלאב מד חדש בישראל הגיעה במטרה לאפשר ללקוחותינו הישראלים ליהנות מהיוקרה כפי שהרשת מציעה ברחבי העולם, וגם כדי להעניק לכל 1.3 מיליון לקוחותינו הבינלאומיים את האפשרות להגיע באמצעות קלאב מד לישראל וליהנות ממוקדי התיירות המיוחדים לה".

המועדון בישראל יעמוד בסטנדרט היוקרה שהציבה לעצמה הרשת, לפי ההבטחות תוך התחשבות בתנאי השטח והאקולוגיה. גם למזג-האוויר יש חשיבות בהיבט המיצוי הכלכלי: הרעיון הוא למצוא מיקום שיאפשר לפתוח את המועדון ברוב ימות השנה מבחינה אקלימית.

עוד ציין ד'סטן כי לקלאב מד חשוב שהמועדון החדש בישראל ישכון ליד הים. "לכן נתמקד באזור השרון שנע בין צפון תל-אביב עד חיפה. עלות הקמה בסיסית של מלון ברמה הגבוהה של קלאב מד מתחילה בכ-65 מיליון דולר".

70% מהרשת הצרפתית נמצאת כיום בבעלות קרן פוסון הסינית (שרכשה באפריל השנה את חברת אלמה לייזרס הישראלית). לפיכך מכריזה הרשת בנוסף על העמקת הפעילות בסין עם יעד של 200 אלף לקוחות סינים עד 2015, השוק השני בגודלו בעולם. לשם כך הושקו שני מועדונים בסין: האחד הושק בנובמבר 2010, והשני יושק בחודש הבא.

הרשת תציע חבילות נופש לתייר הישראלי במועדונים בסין, ולא רק לסין - את התייר הישראלי בוחרת הרשת לעודד מחדש לפקוד את מרכזי הנופש שלה בטורקיה, לקלאב קמר המוכר ולקלאב בלק (סמוך לאנטליה).

רשת קלאד מד הוקמה ב-1949 על-ידי ג'רארד בליטס. ב-1961 פתחה הרשת את קלאב מד אכזיב, שלימים נסגר בעקבות נפילת קטיושה שגרמה למותו של אחד העובדים.

כיום מונה החברה 80 כפרי נופש הפרוסים ברחבי העולם; אירופה, אפריקה, המזרח התיכון, צפון אמריקה, מקסיקו, האיים הקאריביים, דרום אמריקה, אסיה, אוסטרליה, האוקיינוס ההודי והאוקיינוס השקט.