ארסוף: 1.4 דונם למכירה תמורת 43 מיליון שקל

אחת הסיבות למחיר הגבוה נעוצה בכך שלמגרש היתר בנייה שהוצא בעבר, המאפשר בניית וילה בשטח 500 מ"ר עם בריכת שחייה גדולה

בעלי נכסים ממשיכים לנסות ולמכור שטחי מקרקעין - לפני שהתקנות החדשות במס שבח ייכנסו לתוקף, בתחילת 2014. ביישוב ארסוף שבשרון, קו ראשון לים, הוצע למכירה בימים האחרונים מגרש ריק בשטח 1.4 דונם, ותג המחיר שמבקש המוכר נקבע על לא פחות מ-12 מיליון דולר (43 מיליון שקל בקירוב).

אחת הסיבות למחיר הגבוה נעוצה בכך שלמגרש היתר בנייה שהוצא בעבר, המאפשר בניית וילה בשטח 500 מ"ר עם בריכת שחייה גדולה. העובדה שלמגרש היתר בנייה משמעותית בכל עסקה דומה, ואולם במקרה הזה היא משמעותית אף יותר, הואיל ובארסוף לא ניתנים יותר היתרי בנייה בשנים האחרונות.

"המועצה לא מנפיקה היתרי בנייה בשנים האחרונות, וזאת עד להסדרת מערכת הסליקה של הביוב", מסביר נועם דזלדוב, המטפל בעסקה מטעם נאות שירן המשווקת את הנכס. "מסיבה זו העובדה שעל המגרש היתר הופכת אותו אטרקטיבי יותר. המחיר משקף עלות של 8,500 דולר למ"ר קרקע, והתנאי מצד המוכר הוא שהעסקה, במחיר הנוכחי, תיחתם עוד לפני השינוי בתקנות מס השבח".

עוד מספר דזלדוב כי מגרש זה אינו היחידי שבעליו העמיד אותו למכירה כעת מסיבה זו; לא רחוק מהמגרש עומד למכירה נכס נוסף, בית בנוי בקו ראשון לים, שגם הוא הועמד למכירה באחרונה עם תנאי דומה מצד המוכר - למכור לפני העלאת מס השבח. מדובר במגרש בשטח 1.4 דונם, שעליו בית מעץ בשטח כ-300 מ"ר בנוי הזקוק לשיפוץ יסודי.

לדברי דזלדוב, נכס זה עמד למכירה בעבר בעבור 16 מיליון דולר (כ-57 מיליון שקל) וכיום דורשים עליו הבעלים "רק" 12 מיליון דולר (כ-43 מיליון שקל) לאור התקנות החדשות במס שבח.

"חלון הזדמנויות מסוג זה נדיר לנכסים בקו הראשון והינו תוצאה ישירה של השינויים המתוכננים בתקנות מס השבח", מוסיף דזלדוב. "זו דוגמה מצוינת, אך לא יחידה, לנכסים המוצעים כיום למכירה במחירים שנחשבים נמוכים יחסית לעבר. בעלי הנכסים מבינים שלאחר שתקנות המס החדשות ייכנסו לתוקף, מחיר המכירה יהיה צריך להיות גבוה בהרבה כדי שיישארו עם אותה תמורה נטו".