נעילה חיובית בבורסה; טבע איבדה 1.4% בצל הדוחות

נתוני מאקרו טובים פורסמו בוול סטריט ■ כיל והחברה לישראל רשמו ירידות ■ טבע עמדה בתחזיות האנליסטים, אך המניה רשמה ירידה במסחר

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ה') בעליות שערים בהתאם לסנטימנט החיובי בבורסות העולם, ולמרות שמניות כיל, החברה לישראל וטבע הכבידו על השוק. מדד תל אביב 100 רשם עלייה של 0.44% לשער של 1,098.8 נק', ומדד המעו"ף עלה ב-0.36% ל-1,207.8 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אירופה, כאשר שטף נתונים ואירועים כלכליים מהותיים השפיעו על כיוון המסחר. סקר ה-ADP ואומדן הצמיחה לרבעון השני היכו את התחזיות, והצהרת המדיניות של ה'פד' לא הוסיפה מידע חדש בנוגע לתוכנית רכישות האג"ח. היום פורסמו נתונים טובים גם כן בארה"ב, כגון ירידה בתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה לשפל של 5.5 שנים, מה שתורם להמשך הראלי.

הנגיד התשיעי של בנק ישראל יהיה פרופ' ליאונרדו (ליאו) ליידרמן, כך הכריזו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. זאת, לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו לתפקיד בתחילת השבוע. בתוך כך, הודיעה ד"ר קרנית פלוג, משנה לנגיד בנק ישראל וממלאת מקום הנגיד, כי בכוונתה לסיים את עבודתה בבנק ישראל, בתום 25 שנות עבודה, לאחר שתסייע במשך כחודש לנגיד החדש להיכנס לתפקידו ולהכיר את המערכת.

לאחר חודשים ארוכים של מאבק ציבורי והחלטת ממשלה מעוררת מחלוקת, התכנס הבוקר בג"ץ להכרעה בעתירות המבקשות את העברת ההכרעה בנושא יצוא הגז לכנסת ולפסילת החלטת הממשלה בדבר קביעת מכסת יצוא הגז. העתירות המבקשות להעביר ההחלטה על יצוא הגז לחקיקה בכנסת אמורות היו לידון בפני הנשיא אשר גרוניס והשופטים אליקים רובינשטיין ונעם סולברג; גרוניס ביקש הרכב שופטים מורחב - נציג המדינה סרב וביהמ"ש הודיע על הפסקת הדיון ודחייתו לשבוע הבא. הפסיקה הסופית תשפיע כמובן על קבוצת דלק , ישראמקו , רציו , אבנר ודלק קידוחים.

טבע תפרסם דוחות

מניות כיל רשמו ירידה של 1.5% והחברה לישראל 2.7% בעקבות עוד יום של ירידות חדות במניות הדשנים בוול סטריט. גורמים בממשלה, שהיו מעורבים במגעים הראשוניים עם פוטאש, נוטים לתמוך בעסקת פוטאש-כיל, כך נודע ל"גלובס". התמיכה קיבלה חיזוק מפתיע אחרי קריסת מניות חברות האשלג עקב הודעת הענקית אורלקלי על שבירת הקרטל בשוק. התמיכה במיזוג אף מנוגדת לעמדה המוצקה של האוצר, שם מתנגדים נחרצות למיזוג ובימים הללו מארגנים את המפגש הראשון של "ועדת ששינסקי 2", שצפויה להגדיל את שיעור המס על כיל.

מניית טבע ירדה בשיעור של 1.4% לאחר שהחברה פרסמה דוחות רבעוניים ועמדה בתחזיות האנליסטים עם רווח נקי (non-GAAP) של 1.2 דולרים למניה על הכנסות של 4.9 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

קמהדע רשמה ברבעון השני רווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני ב-900 אלף דולר או 3 סנט למניה בדילול מלא, לעומת הפסד נקי של 2.3 מיליון דולר או הפסד של 8 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בבילון ממשיכה את המומנטום החיובי מפרסום דוחותיה לפני מספר ימים ורושמת עלייה חדה במחזור ער.

חברת לייבפרסון דיווחה הבוקר הרווח הנקי המתואם לרבעון השני של 2013 הסתכם ב-1.5 מיליון דולר, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2012. ה-EBITDA המתואם לרבעון הסתכם ב-3.4 מליון דולר לעומת 4.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2012.