מחירי הדירות בהרצליה ובאר שבע זינקו בכ-10% בשנה

סקירת המחירים הרבעונית של השמאי הממשלתי: המחיר הממוצע של דירות 4 חדרים עלה ב-1.25% ובכמעט 5% בשנה ■ בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לא נרשמה אף לא ירידה מחירים אחת ב-16 הערים שנסקרו

המחיר הממוצע של דירות 4 חדרים עלה ב-1% ברבעון ובכמעט 5% בשנה, כך עולה מסקירת המחירים הרבעונית שמפרסם השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, טל אלדרוטי ומתייחסת לרבעון השני של 2013. עליית המחירים בשנה האחרונה בולטת בעיקר בערים הרצליה ובאר שבע. נזכיר שהסקירה של השמאי הממשלתי הראשי מתייחסת לדירות 4 חדרים בלבד, חדשות ויד שנייה ב-16 ערים גדולות בישראל.

כאמור, על פי הסקירה, העלייה המשמעותית ביותר שנרשמה במחירי הדירות בהשוואה לרבעון השני של שנת 2012 היא בבאר שבע והרצליה שם עלו המחירים בלא פחות מ-10% בפרק הזמן של שנה. נכון להיום עומד המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים בערים אלו על 815 אלף שקל ו-1.9 מיליון שקל בהתאמה.

מחירי הדירות בערים אלו עלו גם בהשוואה לרבעון הקודם (רבעון ראשון של 2013) כאשר בבאר שבע מדובר בעלייה של 3% ובהרצליה בעלייה מתונה של 1% בלבד. "באר שבע נתנה קפיצה גדולה", מסביר טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, בשיחה עם "גלובס" בעקבות פרסום הסקירה, "הנגישות השתפרה ויש הרבה פרויקטים ושכונות שמיצבו עצמם גבוה מאוד. ייתכן שגם התקדמות פרויקט עיר הבהד"ים משפיעה".

עוד על פי הנתונים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לא נרשמה אף לא ירידה מחירים אחת ב-16 הערים שנסקרו. באותו הזמן, בהשוואה לרבעון הקודם (רבעון ראשון של 2013) נרשמה ירידה בשתי ערים בלבד - אשדוד (2%) ורמלה (1%) מה שהוביל את תג המחיר הממוצע של דירות 4 חדרים בערים אלו ל-1.196 מיליון שקל באשדוד ו-1.059 מיליון שקל ברמלה .

באותו הזמן, עליית המחירים המשמעותית ביותר בהשוואה לרבעון הקודם נרשמה במודיעין שם עלו המחירים ב-5% ברבעון וזאת במקביל לעלייה של 6% שנרשמה בהשוואה לרבעון השני של 2012. על פי הנתונים, מחיר דירת 4 חדרים ממוצעת במודיעין עמד ברבעון השני של 2013 על 1.522 מיליון שקל.

"הנתונים מעידים על התייצבות המחירים", מסכם אלדרוטי את הנתונים, "אנחנו עדיין לא יכולים לראות מגמת ירידה אבל המחירים מתמתנים. להערכתי ברבעון הבא (רבעון שלישי 2013) נראה לאן נושבת הרוח כי זה יהיה הרבעון הראשון בו התבהרו דברים רבים שהכניסו את כל הענף לחוסר וודאות בשנה האחרונה.

"היו בחירות, היו גזירות שונות שדיברו עליהן אבל רק עכשיו אושר התקציב והציבור וגם היזמים יודעים מה נכנס ומה לא. אי הוודאות תמיד משפיע על הענף כולו והמחירים מושפעים מכך. נתוני הרבעון הבא ישקפו כבר את המחירים והמגמה בהתאם למצב בשטח לאחר שהגזרות כבר ידועות וחלק מאי הוודאות נעלם".

השמאי הממשלתי
 השמאי הממשלתי