ירידה של 9% בהכנסות בזק; הרווח עלה ל-473 מיליון שקל

(עדכון) - דירקטוריון בזק ממליץ לאסיפה הכללית לחלק דיבידנד של 969 מיליון שקל ■ הוצאות הפעילות רשמו קיטון ל-1.607 מיליארד שקל ■ ההכנסות מפלאפון רשמו ירידה ל-915 מיליון שקל; ירידה קלה בהכנסות מתקשורת נייחת

"אנו מסכמים רבעון שבמהלכו המשכנו להשקיע ולשדרג את הצד השירותי, המוצרי והטכנולוגי בחברות הקבוצה, וזאת בתוך סביבה של תחרות גוברת", כך אמר היום היו"ר ובעל השליטה בקבוצת התקשורת בזק, שאול אלוביץ'.

בזק, שכוללת את פעילות בזק קווי, חברת הסלולר פלאפון, ספקית התקשורת ושירותי האינטרנט בזק בינלאומי וחברת הלוויין yes, פרסמה היום את דוחות הרבעון השני. הסביבה התחרותית הגוברת עליה מדבר אלוביץ' אכן באה לידי ביטוי בדוחות, שהצביעו על ירידה של 9.4% בהכנסות הקבוצה כולה, ל-2.35 מיליארד שקל. עם זאת, ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) השחיקה הייתה מתונה יותר, 3.1%, לרמה של כ-1.1 מיליארד שקל. ברווח הנקי אף נרשמה עלייה של 14% ל-473 מיליון שקל, בזכות התייעלות וירידה בהוצאות.

בפעילות הקווית, שתי המגמות שמשפיעות על התוצאות הן המשך שחיקה בפעילות הטלפוניה לצד גידול נאה בפעילות שירותי האינטרנט (תשתית). סך ההכנסות ירד ב-3.4% ביחס לרבעון הקודם, לכ-1.1 מיליארד שקל, כאשר עיקר הירידה נבעה מקיטון של כ-12.1% בטלפוניה. לעומת זאת, ההכנסות משירותי אינטרנט צמחו ב-12.6% ל-321 מיליון שקל. החברה הצליחה להגדיל את מצבת מנויי האינטרנט שלה ב-17 אלף לעומת הרבעון הקודם, ורוחב הפס הממוצע למנוי גדל ב-46% ברבעון.

"יש תחרות מאוד קשה בכל המגזרים שבהם בזק עובדת", אמרה היום מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר. "בטלפוניה יש ירידה של 18 אלף קווים, אבל קצב הירידה פוחת. זה שוק מפוקח ולכן בזק יכולה לתת מענה מאוד מצומצם.

גם בשוק האינטרנט יש תחרות לא פשוטה. בזק משווקת את מוצר האינטרנט, כמוצר נפרד ולא כחלק מחבילה, וזה הרבה יותר קשה. יחד עם זה, החברה גדלה באופן עקבי. יש קונספט ברור של בזק לתת ערך מוסף ללקוח, ועשינו זאת ברבעון האחרון באמצעות השקת שירותים חדשים ומהלכי שדרוג רוחבי פס חינמיים לכמיליון לקוחות. זאת הסיבה שאנחנו צומחים מאד יפה באינטרנט", הוסיפה הנדלר.

ה-EBITDA בתחום הקווי הגיע ל-678 מיליון שקל, גידול של 10%, והרווח הנקי גדל ב-33.5% ל-351 מיליון שקל. זאת, בשל ירידה בהוצאות, בין היתר על שכר. בתזרים המזומנים החופשי נרשם שיא של חמש שנים והוא הסתכם ב-494 מיליון שקל. בבזק ממשיכים להשקיע בתשתיות, והנדלר מציינת כי "בזק הגיעה כבר לכ-200 אלף בתים עם תשתית הסיבים האופטיים שלה במסגרת פרויקט ה-Fiber NGN. עד סוף השנה, נגיע למעל ל-400 אלף בתים". ההשקעה מגיעה על רקע השקעה של המתחרה הוט ברשת שלה, והאיום העתידי מצד המיזם של חברת החשמל.

"ליגה משל עצמה"

בזק בינלאומי, שבניהולו של איציק בנבנישתי, סוגרת רבעון חיובי במיוחד עם צמיחה של כ-9% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-359 מיליון שקל; גידול של 7% ב-EBITDA ל-93 מיליון שקל ועלייה של כ-13% ברווח הנקי ל-44 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי ברבעון הסתכם בכ-54 מיליון שקל, גידול של כ-89%. הגידול נבע מהעלייה ברווחיות החברה והירידה בהיקף ההשקעות, בשל סיום הנחת הכבל התת-ימי ברבעון הראשון אשתקד.

ב-yes שבניהולו של רון אילון מציגים גיוס של כ-4,000 מנויים במהלך הרבעון, אך ההכנסות נותרו ללא שינוי מהרבעון הקודם ברמה של 404 מיליון שקל.

החברה הפסידה 101 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 107 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA גדל ב-3% ל-132 מיליון שקל.

בזק ממשיכה במסורת חלוקת הדיבידנדים הנדיבה שלה. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 969 מיליון שקל - כ-36 אגורות למניה - שיחולק ב-15 בספטמבר. במקביל תחולק המנה האחרונה של הדיבידנד המיוחד (500 מיליון שקל, כ-18 אגורות למניה), שהיקפו הכולל עמד על 3 מיליארד שקל.

יחד עם החלוקה הקרובה יגיע סך הדיבידנדים שחילקה בזק לבעלי מניותיה לכ-12.8 מיליארד שקל מאז העברת השליטה לאלוביץ' ב-2010. אלוביץ' שילם 6.5 מיליארד שקל תמורת כ-30% מבזק, והדיבידנדים שקיבל (כולל זה שיקבל כעת) הגיעו לכמעט 4 מיליארד שקל. שווי ההחזקה הנוכחי שלו הוא כ-4.9 מיליארד שקל, כך שכיום הוא בהחלט מורווח "על הנייר" מהעסקה.

ומה אומרים האנליסטים על הדוחות? ערן יעקובי מדש ברוקראז' כותב שבזק היא "ליגה משל עצמה". לדבריו "אי אפשר להתעלם מהאיומים על החברה, בעיקר מצד הרגולציה וחברת החשמל, אך מצד שני כדאי להפסיק להתעלם מאיכות הניהול של הקבוצה, מאיכות הנכסים ומהיכולת להקדים את הענף בכל רגע נתון".

מנגד, דוב רוזנברג מכלל פיננסים סבור שתוצאות הרבעון טובות, אך "פעילות הליבה עדיין בסכנה, החוב גדל ועוד צפוי לתפוח ואנו מאמינים שכאשר התמיכה מחלוקת הדיבידנדים תפחת, האטרקטיביות תרד".

בזק
 בזק