"דרישה להקים במתחם 'קדמת השרון' פארק היא פוליטית"

התבטאות חריגה של ראשי רשות מקרקעי ישראל נגד ראשי עיריות בשרון לאור הצהרתם המשותפת שברצונם למנוע את קידום תוכנית הבנייה במתחם תע"ש שבשרון

התבטאות חריגה של ראשי רשות מקרקעי ישראל נגד ראשי עיריות בשרון לאור הצהרתם המשותפת שברצונם למנוע את קידום תוכנית הבנייה במתחם תע"ש שבשרון.

"התנגדותם הצפויה של ראשי הערים רמת השרון, הרצליה והוד השרון לתוכנית 'קדמת השרון' נובעת ממניעים פוליטיים והיא יוצאת בימים אלו בגלל הבחירות הקרבות", כך טוענים הבוקר בכירי רשות מקרקעי ישראל, המקדמת את התוכנית בתתחם.

ההתבטאות יוצאת הדופן של אנשי הרשות כנגד ראשי הערים מגיעה לאור מסיבת עיתונאים שהחליטו שלושת ראשי הערים האמורות יצחק רוכבגר, יונתן יסעור וחי אדיב לקיים הבוקר (ב') במסגרתה הם יוצאים נגד תוכניות הבנייה במתחם תע"ש ומבקשים לייעד את המתחם הענק לפארק ירוק. רגע לפני התכנסות מסיבת העיתונאים בבית העירייה של רמת השרון יצאו ברמ"י בהודעה חריפה היוצאת נגד המהלך ויוזמיו שטוענת כי ברמ"י הופתעו לשמוע על התנגדותם של האחרונים.

"התכנית נערכה בעצה אחת עם ראשי הערים רמת השרון, הרצליה והוד השרון. הזיגזג הפוליטי של ראשי הערים לעת בחירות מעלה תהיות בנוגע להתנגדותם, זאת לאחר שרק לאחרונה תמכו בפומבי בפני חוקר בתוכנית. בהצהרתם האומללה מסכנים ראשי הערים את התוכנית היחידה שתאפשר את מימון טיהור הקרקע והמים במקום לטובת תושבי השרון, ושתיתן מענה למצוקת הדיור. הדרישה להקים במקום פארק הינה פופוליסטית ולא מציאותית והיא תביא לתוצאה אחת שתהיה בכייה לדורות: במקום לא יקום פארק והקרקע תישאר מזוהמת".

כזכור, תוכנית תע"ש השרון, תוכנית שנידונה כבר שנים ארוכות, עתידה לאפשר בנייה של כ-23 אלף יחידות דיור חדשות בין הערים הוד השרון, הרצליה ורמת השרון, זאת באמצעות פינוי מפעלי תע"ש הקיימים במקום. במקביל לתוכניות, כבר שנים נאבקים ארגונים ירוקים נגד הבנייה במקום כאשר באותו הזמן נאבקים גופים שונים נגד קידום המתחם וזאת בשל זיהום הקרקע החמור שככל הנראה קיים במתחם. לחלל זה נכנסת הודעת ראשי הערים מהבוקר שמביעים את תמיכתם בהתנגדויות הרבות לבנייה במתחם האמור.