רני רהב ליועמ"ש: להקים ועדת חקירה ל"תוהו ובוהו בבורסה"

איש יחסי הציבור: "דווקא אנשים שאנחנו מצפים מהם לשמור על מינהל תקין ולהיות רגולטורים וכלבי המשמר של הדמוקרטיה הישראלית, כשלו כאן לכל אורך הדרך"

איש יחסי הציבור רני רהב שלח היום (ב') מכתב חריג ליועמ"ש יהודה וינשטיין, בדרישה להקים ועדת חקירה באופן מיידי על מנת לבדוק את "התוהו ובוהו שמתרחש בבורסה לניירות ערך בתל-אביב". העתק מהמכתב נשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטית ציפי לבני.

רהב, המייצג שורה של חברות ציבוריות דוגמת קונצרן IDB עם החברות-הבנות (שופרסל, סלקום ועוד), אל על ועוד, כותב עוד כי "מוזר הדבר שהיועץ המשפטי לממשלה קורא כמו כל אדם בישראל את העיתונים ורואה את הזעקות לשמיים של היו"ר המתפטר, המנכ"לית שהלכה ויו"ר רשות ניירות ערך שעדיין שותק. אם הדברים נכונים, הם מאוד בעייתיים. אם הם לא נכונים - הם גם מאוד בעייתיים.

"דווקא אנשים שאנחנו מצפים מהם לשמור על מינהל תקין ולהיות רגולטורים וכלבי המשמר של הדמוקרטיה הישראלית כשלו כאן לכל אורך הדרך ואני מתפלא שכבודך לא רואה את זה. מיותר להאשים דווקא את ראשי הבורסה במה שקרה לבורסה עצמה, גם אם יש להם חלק בכך".

רהב תוקף גם את שר התקשורת לשעבר משה כחלון, אותו הוא מכנה "המאמא תרזה מכלכותא", אשר "במחי יד חיסל את תעשיית הסלולר במדינת ישראל". רהב ממשיך בעניינו של כחלון: "נכון, לרגע אחד הוא הפך לגיבור לאומי וחסך לכל אזרח ואזרחית בין 300 ל-400 שקל לחודש, אבל - והאבל הוא מאוד עצוב - המשקיעים האמריקאים בפרט והבינלאומיים בכלל ברחו מהבורסה בתל-אביב כאחוזי בהלה ופלד, ובצדק - כי ברגע אחד כל ההשקעות שלהם נמחקו בחצי או ב-70%. ועם האמריקאים לא מתעסקים - הם פשוט לא שבו יותר ומאז הבורסה התחילה לקרוס אט-אט. אז אולי כבוד שר התקשורת לשעבר יצא גבר ליום אחד, אבל חיסל את הבורסה במו ידיו".

לגופו של עניין, מציין רהב כי "מחול השדים בין הרשות לניירות ערך, הנהלת הבורסה והדירקטוריון מדיף ריח רע. ולמרות שמדובר ברגולטורים קדושים, המבוגר האחראי ככאן בעיניי הוא אתה, שחייב אפילו למראית עין לבדוק את הנושא באופן דחוף".