תשובה מכר 50% מפרויקט שוק בצלאל ב-55 מ' ש'

שלוש שנים לאחר שמחצית מהזכויות בפרויקט, הממוקם בלב תל אביב, נמכר לחברת צמח המרמן, מכרה אלעד מגורים את החלק שנותר לחברת קרסו נדל"ן

תשובה ממשיך לממש נכסים. חברת אלעד מגורים בשליטת יצחק תשובה מממשת נכס בתל אביב: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה חתמה החברה על הסכם, שלפיו תמכור את חלקה (50%) בפרויקט שוק בצלאל בתל אביב לחברת קרסו נדל"ן תמורת 55 מיליון שקל. ההסכם כפוף לאישורה של עיריית תל אביב בעלת הקרקע, שצפויה לאשרו הערב (ב').

הפרויקט, שיוקם על שטח בן 16 דונם בין הרחובות קינג ג'ורג', בצלאל, בית לחם, טשרניחובסקי ומכבי, יכלול 153 דירות מגורים ו-2,200 מ"ר שטחי מסחר, וכן חניון תת קרקעי בן 640 חניות, מתוכן 300 חניות לרשות הציבור. לאחרונה קיבלה התוכנית תוקף לאחר שנים ממושכות של הליכי התנגדויות ושינויים שבוצעו בתוכנית, ונכון להיום מתבצעות בשטח עבודות חפירה. הבנק המלווה של הפרויקט הוא בנק לאומי.

בעבר החזיקה אלעד מגורים ב-100% מהזכויות בפרויקט, כאשר בסוף 2010 מכרה מחצית מהזכויות תמורת 50 מיליון שקל לחברת צמח המרמן, שעדיין מחזיקה ב-50% מהזכויות בו. לפני כשנה העמידה אלעד מגורים למכירה את חלקה הנותר בפרויקט, כאשר בצמח המרמן שקלו לרכוש את זכויותיה של אלעד מגורים ואף החזיקו בזכות הסירוב לאשר את מכירת הזכויות של אלעד לצד שלישי. בשל היקף הפרויקט ומורכבותו, ועל מנת לפזר סיכונים, החליטה צמח המרמן שלא לרכוש את חלקה של אלעד מגורים בפרויקט. עם אישור העסקה הערב, קרסו נדל"ן תהיה, למעשה, שותפה בפרויקט עם צמח המרמן, כאשר לכל אחת 50% מהזכויות בפרויקט.

מהדוחות הכספיים של חברת צמח המרמן ונתונים שהציגה לשוק ההון, עולה כי מאז החל שיווק הפרויקט בשנת 2011 ועד מאי 2013, במשך שנתיים, נמכרו בסך הכל 50 דירות מתוך 153 הדירות בפרויקט. כמו כן, מאז ינואר השנה ועד מאי, נמכרו בסך הכל שלוש דירות בפרויקט. השיווק האיטי נבע, בין היתר, בשל ההתנגדויות שליוו את הליכי התכנון החדש של התוכנית, לצד הסדרים לפינויים של הסוחרים במתחם. על פי הערכות, שיווק הדירות בפרויקט צפוי לגבור בשל הסרת החסמים שליוו עד כה את מימושו.