המסחר בבורסה ננעל ביציבות; גיוון זינקה 7.1%, כיל 1.4%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים - בהתאם למגמה באירופה ■ כיל דיווחה על ירידה בהכנסות וברווח; מנכ"ל החברה: "לא נהסס למחוק את כיל מהמסחר בת"א" ■ חשש בשווקים מצמצום רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') ביציבות, על רקע ירידות שערים בוול סטריט ובהתאם למגמה השלילית בבורסות אירופה. החשש המרכזי שמעיב על המסחר בשווקים הוא האפשרות שה'פד' יתחיל להאט את רכישות האג"ח כבר בחודשים הקרובים. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו כמעט ללא שינוי ברמה של 1,200 נקודות ו-1,096 נקודות בהתאמה. מחזור המסחר הסתכם בכ-926 מיליון שקל.

הפד' עשוי להתחיל לצמצם את הרכישות כבר בחודשים הקרובים, כל לפי נשיא שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט. לדבריו. יצירה של משרות בקצב טוב ועלייה בתמ"ג יאפשרו ל'פד' להפסיק את תוכנית הרכישות בטווח הזמן הבינוני.

עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב מתקרבת לסיומה, וכן חופשות הקיץ של המשקיעים הזרים והמקומיים - מה שצפוי להתבטא במסחר פושר בבורסה בתקופה הקרובה בבורסת אחד-העם.

לעומת ארה"ב, עונת הדוחות בישראל בעיצומה, ועד סוף אוגוסט יפרסמו כל החברות הציבוריות את התוצאות הכספיות. היום במוקד עונת הדוחות נמצאת כיל של החברה לישראל שפירסמה דוחות לפני פתיחת המסחר בת"א.

שלמה מעוז: אלה הן הסיבות להתפוררות הבורסה

הכלכלן שלמה מעוז, יו"ר הון-ליין, אמר אתמול בשיחה עם "גלובס" כי הסיבה המרכזית למצב הגום של הבורסה בת"א היא האווירה האנטי עסקית שקיימת היום במשק. העניין של להרוויח ולעשות כסף הפך להיות דבר תמוה והיום יש אווירה של פופוליזם זול בנושא".

סיבה נוספת לדבריו הוא המס על הבורסה שגרם להסטה נוספת החוצה מהבורסה. בנוסף, מעוז סבור כי הבורסה צריכה להיות חברה ציבורית ולא פרטית - שלכל עם ישראל יהיו מניות בבורסה.

"אם יהיה יותר טוב עוד שנתיים כמו שלפיד אומר? אני לא יודע. זה לא תלוי בו וגם לא בי אלא במה שיקרה בעולם. אנחנו משק קטן ובעיקר מושפעים ממה שקורה בעולם ולכן עם כל הכבוד ללפיד או לשלמה מעוז, זה תלוי בעיקר במה יעשו קובעי המדיניות בעולם".

מניות במוקד

כיל דיווחה כי ההכנסות ירדו ב-7.2% ל-1.77 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 316 מיליון דולר, ירידה של 22.5% לעומת הרבעון המקביל. בנוסף, כיל מסרה כי היא נערכת לרישום כפול של מניותיה בבורסה בינלאומית גדולה, כאשר עדיין אין הערכות היכן ההנפקה תתבצע. החברה גם בוחנת רכישה עצמית של מניות, או חלוקה של דיבידנד חד פעמי, בסכום של עד 500 מיליון דולר.

בשיחת ועידה שערך עם אנליסטים מנכ"ל כיל סטפן בורגס, הוא שלח איום מפורש לרשויות הרגולציה בישראל: "אם הרגולציה בשוק המקומי תקשה עלינו, לא נהסס למחוק את כיל מהמסחר", כך הוא טען. (לסיפור המלא)

חברת נייס הרוויחה 37.5 מיליון דולר ברבעון השני של השנה אך פספסה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט בסנט אחד למניה. הרווח למניה הסתכם ב-61 סנט, בעוד קונצנזוס תחזיות האנליסטים עמד על 62 סנט למניה. הכנסות החברה צמחו ב-4% ל-225.2 מ' ד'.

לאחר שפרסמה דוחות טובים מהצפי, בית ההשקעות אופנהיימר שידרג את המלצתו למניית גיוון ל"תשואת יתר" ומחיר יעד של 20 דולר.

סלקום זימנה אסיפת בעלי מניות ל-12 בספטמבר, שבה תבקש לאשר למנכ"ל ניר שטרן, בונוס שנתי בגובה של עד 15 משכורות חודשיות בכפוף לעמידה ביעדים. עלות שכרו הכוללת של שטרן אשתקד עמדה על 3.4 מיליון שקל. סלקום מציינת כי התקרה לתשלום המענקים לכל הבכירים לא תעלה על 2% מה-EBITDA השנתי.

בהקשר זה נציין שבמתחרה פרטנר , שפרסמה מדיניות תגמול כבר לפני מספר שבועות, דובר על תקרה של 10% מה-EBITDA (ובבזק - 1%).

אלוט תקשורת צנחה אתמול בשיעור חד לאחר הדוחות הכספיים שהצביעו על ירידה של 19% בהכנסות ברבעון השני ומעבר להפסד של 3.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר אשתקד.

מנגד, מניית טאואר זינקה בחדות על רקע המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 10 דולר מכלכלני צ'רדן, שצופים לה הכנסות של 122-132 מיליון דולר ברבעון השני וגידול במכירות ברבעון השלישי.

מידרוג מאשרת דירוג A3 באופק דירוג יציב לאגרות חוב בסך של עד 200 מיליון שקל שעתידה להנפיק אלבר באמצעות הרחבת סדרה יג'. מטרת ההנפקה הינה לצרכי מחזור החוב הקיים. הדירוג חל גם על כל אגרות החוב שבמחזור.