חברת פנדום רכשה שטחים בת"א ב-9.5 מיליון שקל

זאת במסגרת ניוד זכויות מבניינים לשימור ■ את השטחים בסך 600 מ"ר תנייד החברה לפרויקטים חדשים בת"א, בהם פרויקט "בית הרופאים" הנבנה כיום ברמת-החייל

חברת פנדום, הנמצאת בבעלות האחים רוני ויואל וייס והיזם רוני בן יוסף, ביצעה לאחרונה שתי עסקאות לרכישת שטחים במסגרת ניוד זכויות בשני בניינים לשימור בלב תל אביב בהיקף של 600 מ"ר, תמורת 9.5 מיליון שקל.

בעסקה אחת, נרכשו זכויות בנייה של 380 מ"ר, מבעלי בניין לשימור ברחוב רוטשילד 13, שהוענקו לבעלים בזכות שימור הבניין. בעבור הזכויות שילמה פנדום 5.7 מיליון שקל, סכום המשקף מחיר של 15 אלף שקל למ"ר. זכויות הבנייה הפוטנציאליות יועברו על ידי פנדום לפרויקט עתידי של החברה בתל אביב.

בעסקה נוספת רכשה החברה זכויות בנייה של 250 מ"ר מבעלי בניין לשימור ברחוב מאפו 3, שהוענקו לבעלים בזכות שימור הבניין. בעבור הזכויות שילמה פנדום 3.75 מיליון שקל, אשר גם בעסקה זו הסכום ששולם משקף מחיר של 15 אלף שקל למ"ר. זכויות הבנייה האלה, ינוידו לטובת פרויקט "בית רופאים" המוקם בימים אלה על ידי נדום וקבוצת סופרין, ברחוב הברזל 11 ברמת החייל.

העסקאות בוצעו על רקע פרסומים בדבר תכנית השימור המקיפה כ-1,600 מבנים במרכזה ההיסטורי של העיר תל אביב - מהם כ-170 מבנים המיועדים לשימור מחמיר. במסגרת התכנית, בעלים המשמרים בניינים בבעלותם המוגדרים לשימור, מקבלים תמריץ של זכויות בנייה פוטנציאליות, המתורגמות למטרים בנויים שניתן לניידם לפרויקטים במקומות אחרים בעיר.

חברת פנדום מקבוצת וייס נוסדה בשנת 1999 על ידי האחים רוני ויואל וייס ורוני בן יוסף ועוסקת בין היתר בייזום וניהול של נדל"ן מניב ונדל"ן למגורים בישראל ובאירופה למגורים, וברכישת זכויות בניה וניודן.

פנדום שותפה במגדל דיסקונט עם חברת לוינשטיין ובנק דיסקונט, ועם חברת לוינשטיין בפרויקט לילנבלום 28. בנוסף פנדום שותפה עם חברת תדהר וסופרין במגדל השחר בגבעתיים ובבית הרופאים ברמת החייל. לחברה פרויקטים במשותף עם חברת תדהר בארץ ובחו"ל.