נעילה שלילית בבורסה; כלל ביטוח ירדה 3.5%, בבילון 2.1%

מגמה שלילית גם בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הלמ"ס תפרסם היום את מדד המחירים לצרכן לחודש יולי ■ מזרחי טפחות פירסם דוחות - המניה עלתה ■ אידיבי: אלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר הגיעו להסכמה

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה'), בירידות שערים, בהתאם למגמה בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד ת"א 25 השיל מערכו כ-0.6% וננעל ברמה של 1,204 נקודות. מדד ת"א 100 ירד בכ-0.7% לרמה של 1,079 נקודות ואילו מדד הבנקים ירד ביותר מ-1% ל-1,165 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-890 מיליון שקל.

בשווקים עדיין מקווים כי הבנק המרכזי האמריקני ימשיך עם תוכנית רכישות האג"ח כסדרה, שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש.

בשוק המקומי, הערב ב-18:30 תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש יולי. מדד חודש יוני עלה ב-0.8%, מעט יותר מהצפי שעמד על 0.7%. מדובר בעלייה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2012. מתחילת השנה עלו המדד הכללי והמדד ללא אנרגיה ב-1.3%, כל אחד.

מדד אמון הצרכנים של גלובס בשיתוף PwC Israel, שבודק את הערכות הציבור באשר למצב המשק ולמצבם הכלכלי, ירד ביולי ב-1.2 נקודות ל-70.3 נקודות. המדד כי שוב נרשמה הרעה בציפיות לגבי מצב המשק 6 חודשים קדימה. פסימיות הצרכנים, במיוחד ברמה הכלכלית האישית, תשפיע על ההוצאה לצריכה פרטית, במיוחד ברבעון האחרון של 2013 ולפיכך עלולה להביא לפגיעה בצמיחת במשק.

מזרחי טפחות פירסם דוחות

עונת הדוחות לרבעון השני בבורסה בת"א בעיצומה. היום לפני הפתיחה בנק מזרחי טפחות פירסם את התוצאות הכספיות - ובהם הוא מיישם לראשונה את הוראת בנק ישראל להגדיל את ההפרשה לחומ"ס בגין ההלוואות לדיור. המשמעות - הפרשה בהיקף 191 מיליון שקל. למרות ההפרשה, הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 245 מיליון שקל, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אתמול דיווחו אפריקה תעשיות , תפוז , הזדמנות ישראלית ועוד.

מניית אידיבי אחזקות עדיין במוקד, על רקע המגעים המתמשכים למציאת משקיעים לקונצרן של נוחי דנקנר. אלכסנדר גרנובסקי ודנקנר הגיעו להסכמה באשר לשליטה באי.די.בי - המשקיע היהודי-אוקראיני משתלט על אמבלייז ומנצל את קופת המזומנים (כחצי מיליארד שקל) שלה כדי לרכוש את השליטה באי.די.בי תוך הזרמת הון של 826 מיליון שקל. אמבלייז תקבל 80% מהון המניות של אי.די.בי, וזאת "במצב בו לאי.די.בי לא תהיינה כל התחייבויות כלפי נושיה הפיננסיים". במילים אחרות, לאחר השגת הסדר חוב יוזרם הסכום לקופת אי.די.בי.

בנוסף, על רקע נסיגת קבוצת CP התאילנדית מהעסקה לרכישת השליטה בכלל ביטוח של דנקנר, יו"ר אי.די.בי חייב עד יום חמישי הבא למצוא רוכש, לפי הוראות הרגולטור. במקביל, נמשכים המגעים מול הסיני Li Haifeng שמחפש לצרף שותף סיני נוסף לרכישת החברה.

חברת בבילון ממשיכה להיות במוקד, על רקע המגעים הראשוניים למיזוג עם חברת איירון סורס (IronSource). המהלך, אם ייצא לפועל, יאפשר את הנפקת החברה המאוחדת בוול סטריט לפי שווי של כמיליארד דולר.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]