נעילה חיובית במחזור דליל בבורסה; סרגון טסה 11%

בשווקים מצפים להצהרת מדיניות ברורה של הפדרל ריזרב ■ רווח של כ-500 מיליון שקל לקבוצת דלק ממכירת מניות דלק יו.אס ■ המשק צמח ב-5.1% ברבעון השני של 2013 ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-450 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בעליות שערים קלות, לאחר פרסום נתוני הצמיחה לרבעון השני ועל רקע חוסר הוודאות בשווקים בנוגע למדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב בעתיד הקרוב. מחזור המסחר נותר דליל והסתכם בכ-450 מיליון שקל. בין המניות שבלטו היום במסחר נציין את סרגון, קומפיוג'ן ומליסרון.

היום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתון הצמיחה בתמ"ג לרבעון השני של 2013, לאחר שברבעון הראשון צמחה הכלכלה הישראלית בשיעור של 2.9%. בלמ"ס מציינים כי ברבעון השני עלה התוצר ב-5.1% בחישוב שנתי, לאחר עליות של 2.7% ברבעון הראשון ו-3.1% ברבעון האחרון של שנת 2012. צפי כלכלני המאקרו עמד על כ-3% בלבד כך שמדובר בהפתעה גדולה.

יניב חברון, מנהל מחלקת המחקר באקסלנס, מעריך כי מדד אוגוסט יעלה ב-0.5% והאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תסתכם ב-2.2%, ומציין כי "העלינו את תחזית האינפלציה בעקבות ההתחממות של סעיף השכירויות". בסקירת המאקרו השבועית שלו מציין חברון עוד כי "שלל אינדיקטורים חיובים במאקרו בארה"ב תומכים בהתחלה של צמצום הרכישות של הפד. קצב הצמיחה בארה"ב יואץ במהלך המחצית השנייה ויוביל להמשך עליית תשואות". עוד מציין חברון את נתוני הצמיחה הטובים באירופה ומעריך כי" המדדים יכולים להמשיך ליהנות מהבאזז החיובי של התקופה האחרונה. לעומת זאת, אנו ממליצים לרסן את ההתלהבות מההשקעה בשוק היפני עד להתבהרות התמונה בזירת הרפורמות".

ביום ה' התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, אשר עלה ב-0.3%, והוא עומד על 102.1 נקודות. על פי הלמ"ס, עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי הבראה ונופש (8.1%), הירקות הטריים (3.1%), הפירות הטריים (6.6%), הדיור (1%), התרבות והבידור (0.9%), התחבורה (0.5%) והמזון (0.4%). מאידך, נרשמה צניחה של 8% בסעיף ההלבשה וההנעלה וירידה של 0.5% בסעיף הריהוט והציוד לבית. התייקרות המס על משקאות אלכוהוליים, שנכנסה לתוקף בחודש החולף, הביאה לקפיצה של 10% בסעיף הרלוונטי.

בשווקים עדיין מקווים כי הבנק המרכזי האמריקני ימשיך עם תוכנית רכישות האג"ח כסדרה, שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש, אולם על פי בכירים ב'פד' טרם התקבלה החלטה בנושא.

גם המהומות במצרים משפיעות על הסנטימנט במסחר. גם היום נמשכות ההתנגשויות האלימות במדינת הנילוס, לאחר שכוחות הביטחון המצריים פרצו למסגד שבו התבצרו מאות מתומכי האחים המוסלמים והכו בכוח מפגינים, תוך שימוש בגז מדמיע. מאז שעות הבוקר התנהל משא ומתן בין המתבצרים לכוחות הביטחון המכתרים את המסגד, בנסיון לסיים את האירוע ללא נפגעים, אולם כעבור זמן מה פתחו חמושים באש מתוך המסגד - מה שגרם לכוחות הביטחון לפרוץ אליו. בתוך כך, דווח כי השלטון הזמני שוקל להכריז על האחים המוסלמים ארגון בלתי חוקי ולהעמיד את הנהגתו למשפט צבאי. ראש ממשלת מצרים הודיע היום כי המדינה לא תתפייס עם מי שידיהם מגואלות בדם.

רווח של כ-500 מיליון שקל לקבוצת דלק

דלק קבוצה מכרה למוסד פיננסי זר מניות של החברה הבת דלק יו.אס בארה"ב בהיקף של 42 מיליון דולר. המכירה בוצעה בעסקאות מחוץ לבורסה לאחר סגירת המסחר בוול סטריט ביום ה'. במסגרת העסקה נמכרו 1.5 מיליון מניות של דלק US במחיר של 27.78 דולר למניה. החברה תרשום במסגרת דוחותיה הכספיים לרבעון השני רווח לאחר מס, בגין מימוש אחזקתה ושיערוך יתרת ההשקעה בדלק ארה"ב, המוערך בשלב זה בין 450 ל-500 מיליון שקל.

מניית מזרחי-טפחות המשיכה לרכז עניין לאחר פרסום הדוחות ביום ה' האחרון, לפיהם הבנק מיישם לראשונה את הוראת בנק ישראל להגדיל את ההפרשה לחומ"ס בגין ההלוואות לדיור. המשמעות - הפרשה בהיקף 191 מיליון שקל. למרות ההפרשה, הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 245 מיליון שקל, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מניית פריגו איבדה גובה על רקע פער ארביטראז' שלילי של כ-3.4%. מנגד טבע ונייס עולות עקב פערים חיוביים.

גם מניית אי.די.בי אחזקות עדיין עמדה במוקד, על רקע המגעים המתמשכים למציאת משקיעים לקונצרן של נוחי דנקנר. שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, פרסם הבוקר את החלטתו לפיה הוא דוחה את בקשתו של נוחי דנקנר, לדחיית אסיפות הנושים באי.די.בי אחזקות אשר צפויות להיערך היום בשעות אחר הצהריים. (לסיפור המלא)

בנוסף, על רקע נסיגת קבוצת CP התאילנדית מהעסקה לרכישת השליטה בכלל ביטוח של דנקנר, יו"ר אי.די.בי חייב עד יום חמישי הבא למצוא רוכש, לפי הוראות הרגולטור. במקביל, נמשכים המגעים מול הסיני Li Haifeng שמחפש לצרף שותף סיני נוסף לרכישת החברה. כלל ביטוח, אגב, דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-140 מיליון שקל ברבעון השני של 2013 לעומת הפסד של כ-127 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחצי הראשון של השנה רשמה כלל ביטוח רווח של כ-244 מיליון שקל לעומת רווח של 11 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מליסרון דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי טיפס ברבעון השני של 2013 בשיעור של כ-108% לכ-312 מיליון שקל, בהשוואה לכ-150 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012.

אורביט הודיעה היום על זכייתה בפרויקט לאספקת פתרון מלא (TurnKey) של מערכות עקיבה וטלמטריה המיועדות לניסויי טיסה, עבור ארגון ממשלתי-ביטחוני גדול במזרח אסיה. בנוסף לאספקת המערכות, אורביט קיבלה אחריות מלאה בפרויקט על פריסה, התקנה, הדרכה ותמיכה באתר הלקוח. עסקה זו מוערכת בכ-22 מיליון שקל.