האם ערוץ מורשת יחליף את ערוץ "האח הגדול"?

ערוץ מורשת החדש מבקש לעלות לשידור באפיק 20 בכבלים ובלוויין ■ הפשרה המסתמנת היא העלאת הערוץ באפיק 26

ראשי ערוץ מורשת - הערוץ הייעודי החדש - מבקשים לעלות באפיק 20 בכבלים ובלוויין. ל"גלובס" נודע כי הנושא הועלה בפני מועצת הכבלים והלוויין ושר התקשורת גלעד ארדן, בעת שהוחלט על זכיית הקבוצה "ערוץ יהודי ישראלי" במכרז להפעלת הערוץ.

הרצון של יו"ר הקבוצה, מוטי שקלאר, לשדר דווקא בערוץ זה קשור מחד באטרקטיביות של האפיק על סקלת הערוצים, ומאידך גם מהווה מהלך סמלי, שכן אפיק 20 ידוע כערוץ "האח הגדול", המשדר את תוכנית הריאליטי של קשת 24 שעות ביממה.

במעמד הכרזת הזכייה ביום חמישי אמר השר ארדן כי "בעולם בו תוכניות הריאליטי השתלטו על מסך הטלוויזיה, ישנה חשיבות עליונה לערוץ המשדר תכנים שיכולים לאזן במקצת את התמונה אליה נחשפים הצופים".

ועדיין, למשרד התקשורת ולרגולטור אין קביעה בנושא האפיק, ועל ראשי הערוץ להגיע להסכמות בעניין מול הפלטפורמות המשדרות, הוט ו-yes. ככל הנראה בכבלים ובלוויין מתנגדים לדבר, בין היתר בשל ההסכם הקיים מול זכיינית ערוץ 2 קשת, המפיקה את ערוץ "האח הגדול". הפשרה המסתמנת היא העלאת הערוץ באפיק 26.

ערוץ מורשת החדש צפוי לעלות לשידור בראשית שנת 2014. לצד יו"ר הערוץ שקלאר, מנכ"ל הערוץ הוא דוד שריקי, מנכ"לו היוצא של העיתון "מקור ראשון"; ומנהל התוכניות הוא טל ברקאי. המשקיע העיקרי בקבוצה הוא יצחק מירילשווילי, איש עסקים יהודי גיאורגי; ואיש התקשורת אבי בר משמש בה כחבר דירקטוריון.

זה המכרז השני שנערך לערוץ מורשת, כאשר בפעם הקודמת מי שהיה אמור להפעיל את הערוץ, שלמה בן-צבי, מו"ל "מעריב", בחר בשנת 2005 שלא לקחת את הרישיון.

מהוט נמסר בתגובה: "אנו מנהלים דיאלוג, ומסתמנות הבנות אחרות מול הערוץ".

מ-yes לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.

את תגובת ערוץ מורשת לא ניתן היה להשיג.