אחרי הסדר החוב: "אאורה החדשה" תגייס 50 מיליון שקל

החברה שרק לפני כשנתיים לא עמדה בהתחייבויותיה, וחלק ממחזיקי האג"ח שלה זכו לתספורת של כ-50%, תגייס כעת תחת בעלותו החדשה של יעקב אטרקצ'י *על רקע תנאי השוק, הגיוס צפוי להתבצע ללא קשיים מיוחדים

פחות משנתיים לאחר שחברת ההשקעות בנדל"ן אאורה העניקה תספורת של עשרות מיליוני שקלים למחזיקי האג"ח שלה, היא חוזרת - תחת בעלות חדשה של יעקב אטרקצ'י - לשוק האג"ח המקומי, ומתכננת לגייס בימים הקרובים כ-50 מיליון שקל בהנפקה לא מדורגת.

מתשקיף שפרסמה החברה לקראת ההנפקה עולה כי היא מתכננת להנפיק אג"ח שקליות בריבית שנתית של כ-8% ובמח"מ של 3.15 שנים. קרן האג"ח תשולם ב-3 תשלומים שנתיים לא שווים, שעיקרם באוקטובר 2016 ו-2017. כבטוחות לאג"ח העמידה אאורה את העודפים מפרויקטי נדל"ן שלה בחולון, יהוד ורמת-גן.

אטרקצ'י השתלט על אאורה במסגרת הסדר חוב, אחרי שהחברה קרסה תחת ניהולם של הבעלים הקודמים - בועז משעולי ויוסף צליח - שהפנו חלק ניכר מהונה להשקעות בשוקי הנדל"ן של מזרח אירופה. תחת בעלותו וניהולו של אטרקצ'י נהנית כיום אאורה ממוניטין חיובי, על רקע פריחת שוק הנדל"ן למגורים בארץ. בשוק ההון מעריכים כי בזכות סביבת הריביות הנמוכה ופתיחת שוק גיוסי האג"ח גם לחברות קטנות שאינן מדורגות, לא צפויה אאורה להיתקל בקשיים מיוחדים במהלך הגיוס.

שיפור בפעילות, צמצום בהפסדים

ובכל זאת, כאמור, רק לפני פחות משנתיים, תחת הבעלים הקודמים, כשלה אאורה מלעמוד בהתחייבויות האג"ח שלה, שהסתכמו בכ-240 מיליון שקל ב-6 סדרות. באוקטובר 2011 פנתה החברה למחזיקים בבקשה לדחות את הפירעונות, ובתוך זמן קצר התדרדר מצבה, היא נכנסה להקפאת הליכים ולאחר מספר חודשים עברה לידיו של אטרקצ'י. זה העביר לאאורה כ-30 מיליון שקל ואת חלקו בחברה הבת, אאורה ישראל, שעמד על 40%.

במסגרת הסדר החוב ספגו ארבע מסדרות האג"ח, בהיקף של כ-160 מיליון שקל, תספורת אגרסיבית של כ-50%. כנגד החוב הונפקה להם סדרת אג"ח חדשה להמרה בהיקף של כ-100 מיליון שקל, כש-37 מיליון שקל מתוכה ייפרעו ב-7 תשלומים, והיתרה תיפרע מרווחים ומימושים בחו"ל.

בנוסף, הוענקו לנושים הבלתי מובטחים אופציות למימוש ב-7.5% ממניות החברה, לפי שווי של 110 מיליון שקל (מתחת לשוויה היום, העומד על 120 מיליון שקל). לעומת זאת, הפגיעה במחזיקים בשתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-80 מיליון שקל, שהונפקו עם ביטחונות, לא הייתה משמעותית.

מאז שעברה אאורה לידי אטרקצ'י היא פורעת את כל התחייבויותיה במועד, ועד כה שילמה למחזיקים כ-30 מיליון שקל. החברה מתמקדת בתחום הבנייה למגורים בישראל ומשווקת כ-2,200 יחידות דיור ב-19 פרויקטים. החברה עדיין מחזיקה בקרקעות ברומניה והונגריה, ובמלון דירות במנהטן, ופועלת למימוש חלק מהחזקות אלה. בקופת החברה מזומנים ופיקדונות לזמן קצר של כ-30 מיליון שקל, הון עצמי של 26 מיליון שקל והתחייבויות שוטפות של 376 מיליון שקל.

השיפור בפעילות בא לידי ביטוי בצמצום ההפסדים, שעמדו ברבעון הראשון על 1.5 מיליון שקל, לאחר הפסדים של מאות מיליוני שקלים שהציגה בשנים קודמות תחת הבעלים הקודמים. החברה צופה כי ב-2014 היא תרשום הכנסות של 463 מיליון שקל, ורווח גולמי של 58 מיליון שקל.

גלגולה של חברת אאורה
 גלגולה של חברת אאורה