ח"כ לשעבר צלנר - מנכ"ל בחברה של קבוצת חג'ג'

צלנר נאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר התרסקותה של מפלגת קדימה בבחירות האחרונות ■ יהיה אחראי על 50 פרויקטים של תמ"א 38 בקבוצת חג'ג'

ח"כ לשעבר יובל צלנר (קדימה) חוזר לתחום הנדל"ן: לאחר שלא נכנס שוב לכנסת בבחירות האחרונות, מכהן צלנר מאז חודש פברואר האחרון כמנכ"ל חברת הבת להתחדשות עירונית בקבוצת חג'ג' שבבעלות האחים צחי ועידו חג'ג', העוסקת ביזום וארגון קבוצות רכישה לפרויקטי נדל"ן.

צלנר, עו"ד בהשכלתו ובעל תואר שני במינהל עסקים, כיהן בין השנים 2010-2011 כמנכ"ל חברת "יעד", החברה הכלכלית העירונית של עיריית גבעתיים, ובין השניים 2011-2013 עד בחירתו לכנסת כמנכ"ל חברת "רימונים", החברה הכלכלית של עיריית רמת השרון. בנוסף כיהן כיועץ לתחום תמ"א 38 של חברת עזרא וביצרון של עיריית תל אביב. בבחירות האחרונות לכנסת הועמד צלנר במקום השישי במפלגת קדימה, אך לאחר שגרפה שני מנדטים בלבד בבחירות, נאלץ צלנר לפרוש מהחיים הפוליטיים ולחפש תעסוקה במגזר הפרטי. "צחי ועידו הם חברים ותיקים" מסר צלנר ל"גלובס", "והם פנו אליי מאחר והם מכירים גם את הרקע שלי בתחום הנדל"ן כמנכ"ל של חברות כלכליות עירוניות".

הרקע להעסקתו של צלנר לתפקיד הוא כניסתה של קבוצת חג'ג' לתחום ההתחדשות העירונית, כאשר בחודש דצמבר האחרון, חתמה הקבוצה על הסכם לתקופה של 7 שנים עם חברת קריגר נדל"ן. על פי ההסכם, ההסכמים בהם התקשרה קריגר עם דיירי 51 בניינים בתל אביב ליזום פרויקטים של תמ"א 38, יועברו לניהול וביצוע קבוצת חג'ג', כאשר חג'ג' תחזיק ב-50.1% מהפרויקט וקריגר נדל"ן ב-49.9%.

לדברי צלנר, "אני כבר הרבה זמן טוען שעתיד הנדל"ן נצמא בתחום ההתחדשות העירונית כי אין מלאי של קרקעות וזו האפשרות היחידה גם לייצר דירות חדשות, וגם לחזק דירות קיימות מפני רעידות אדמה. כל הפרויקטים שהועברו אלינו מקריגר, נמצאים באזורים הכי מבוקשים בתל אביב, שאין בהם כלל בנייה חדשה. לגבי 7 פרויקטים כבר יש היתרים לצאת לביצוע, כאשר הפרויקט הראשון שייצא לפועל הוא פרויקט ברחוב ענתות בשכונת צהלה. כל הפרויקטים מקודמים במסגרת התיקון הראשון לתמ"א 38, בגירסתו המסורתית של חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה והוספה של עד 2.5 קומות לבניין".