הקרב על אי.די.בי: גרנובסקי מציע ערבות אישית לנושי BGI

(עדכון) - גרנובסקי מציע להסב את האופציות לרכישת מניות אמבלייז מ-BGI לחב"ד 770 הפרטית שבבעלותו ■ השאלה הגדולה: האם מחזיקי האג"ח יסכימו להצעה? ■ חשיפת "גלובס": אלשטיין מנסה להשתלט על אי.די.בי

סאגת השליטה באי.די.בי נמשכת: המשקיע היהודי-אוקראיני אלכסנדר גרנובסקי, שמתכנן להזרים 826 מיליון שקל לאי.די.בי באמצעות השתלטות על אמבלייז דרך BGI, מציע למחזיקי האג"ח של BGI להעמיד ערבות אישית ולהעביר את האופציות לרכישת מניות אמבלייז מחברת BGI לחברה הפרטית חב"ד 770, שבאמצעותה הוא שולט ב-BGI.

בכך, מנסה גרנובסקי להרגיע את מחזיקי האג"ח ולמנוע מהם לדרוש את העמדת החוב לפירעון מיידי, מהלך שירוקן את קופת המזומנים של BGI ויעמיד בסכנה את הזרמת ההון לאי.די.בי. השאלה הגדולה היא האם מחזיקי האג"ח של BGI יסתפקו בהצעה זו.

בתמורה להסבת האופציות מ-BGI לחב"ד 770 תשלם האחרונה מיליון דולר ל-BGI. מדובר בסכום אותו שילמה BGI לפורטיסימו ולנפתלי שני בגין רכישת אופציות ה-CALL. כמו כן, BGI התחייבה לא לבצע כל עסקה הנוגעת לרכישת מניות אמבלייז במשך 21 יום, למעט רכישות עצמות של אג"ח.

מחזיקי אג"ח BGI: להעמיד את החוב לפירעון מיידי

המסחר במניית חברת BGI הופסק אתמול (ב') לאחר שהחברה הודיעה כי היא מתכננת לפרסם "דיווח בדבר ארוע מהותי". מחזיקי האג"ח של BGI כבר הודיעו כי הם מתנגדים לעסקה הנרקמת בין נוחי דנקנר לבעל השליטה ב-BGI, אלכסנדר גרנובסקי, וכי בכוונתם להעמיד את חוב החברה כלפיהם לפרעון מיידי.

ברקע ניצבת העסקה בין דנקנר לגרנובסקי, אשר אמור להזרים בסך הכל 826 מיליון שקל לאי.די.בי, עסקה שתיצור פירמידה חסרת תקדים, בת 7 קומות של חברות ציבוריות.

היקף האג"ח של BGI מסתכם ב-120 מיליון שקל ואותו מעוניינים מחזיקי האג"ח להעמיד לפירעון מיידי. סכום זה מהווה יותר ממחצית הכסף הנמצא כיום בקופת BGI (והמיועד כעת לשמש, רובו ככולו, לרכישת מניות אמבלייז ולהזרמת ההון לאי.די.בי).

בשבוע שעבר דיווחה חברת ההשקעות BGI, שבשליטת גרנובסקי, על מתווה עסקה שבה תרכוש 20% ממניות חברת אמבלייז, הנסחרת בלונדון, מידי נפתלי שני, וככל הנראה גם מקרן פורטיסימו. BGI צופה כי אם תשלים את העסקה, היא תוכל להפוך לבעלת השליטה העיקרית באמבלייז, עם פוטנציאל להחזיק בכ-47% ממניותיה. קופת המזומנים של אמבלייז, בהיקף של כחצי מיליארד שקל, מיועדת לשמש את BGI להשקעת הענק באי.די.בי.

החלק הראשון בהשתלטות על אמבלייז כבר נעשה: במסגרתו רכשה בשבוע שעבר BGI 20% ממניות אמבלייז מידי נפתלי שני וקרן ההשקעות פורטיסימו תמורת כ-22 מיליון דולר.

במסגרת העסקה נטלה על עצמה BGI התחייבות (אופציות PUT) לרכישת מניות נוספות מידי המוכרים בהיקף של 27-28 מיליון דולר נוספים, כשבתווך היא מתכוונת לבצע הצעת רכש למניות אמבלייז בהיקף של כ-6.3 מיליון דולר נוספים.