נעילה שלילית בבורסה; מניית כלל ביטוח עלתה 1.8%

מגמה שלילית בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ אבנר ודלק קידוחים דיווחו על עלייה חדה ברווח ■ אי.די.בי מוכרת השליטה בכלל ביטוח ■ המפקח על הבנקים פרסם הגבלות חדשות על המשכנתאות - מניות הבנקים ריכזו עניין

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ד') בירידות שערים, על רקע הסנטימנט השלילי בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד ת"א 25 ירד בכ-0.4% לרמה של 1,203 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 השיל מערכו כ-0.2% וננעל ברמה של 1,097 נקודות. מניות הבנקים נסחרו במחזורים ערים עקב ההגבלות החדשות על שוק המשכנתאות שהוציא המפקח על הבנקים, אך מדד הבנקים ננעל ביציבות בתום יום המסחר. המחזור בשוק נותר נמוך והסתכם בכ-750 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ג') במגמה מעורבת, לאחר פרסום הדוחות המוצלחים של חברות הקמעונאות הום דיפו ובסט ביי, ועל רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ומוקדם יותר גם באסיה. מאחר וזירת המאקרו הייתה ריקה מנתונים, המשקיעים ממתינים ל'פד', שיפרסם היום את פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה, בניסיון לדלות מידע בכל הנוגע להאטת רכישות האג"ח.

כלכלני קרדיט סוויס פרסמו מזכר למשקיעים הנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית של ה'פד' בו הם טענו כי "סיום עידן הריביות הנמוכות עלול ליצור שיבושים פיננסים עצומים", עניין שגורם למשקיעי ההכנסה הקבועה (כגון משקיעי האג"חים) לממש את השקעתם בנכסים אלו.

בינתיים נמשך המירוץ לתפקיד נגיד בנק ישראל. ל"גלובס" נודע כי פרופ' צבי אקשטיין מתייעץ במסגרת ריצתו למשרה הנחשקת עם איש יחסי ציבור. פרופ' אקשטיין נועד בכמה הזדמנויות עם איש יחסי הציבור נסים דואק כדי שיסייע לו להתנהל עם החשיפה התקשורתית. אקשטיין אישר בפני "גלובס" כי בעבר נהג להתייעץ בעניינים תקשורתיים עם יחסי הציבור ששירתו את בנק ישראל, וכעת, מאחר שאינו עובד שם יותר, פנה לדואק.

מבחני הפקה באפרודיטה

מניות הבנקים ריכזו עניין בעקבות ההוראות החדשות של בנק ישראל בשוק המשכנתאות בשל הקצב הגבוה של נטילת המשכנתאות. זאת, לאחר שבשנה שהסתיימה ביולי עמד היקף המשכנתאות על יותר מ-56 מיליארד שקל וקצב נטילת המשכנתאות לא הואט במידה משמעותית חרף ההגבלות שהטיל בנק ישראל בשנים האחרונות. ההגבלות על המשכנתאות עלולות לפגוע ברווחי הבנקים במגזר חשוב זה, כגון במזרחי טפחות , לאומי והפועלים .

נובל אנרג'י ושותפותיה הישראליות אבנר ודלק קידוחים , השייכות לקבוצת דלק, מתחילות בביצוע מבחני הפקה בקידוח "אפרודיטה" שממוקם בבלוק 12 בקפריסין. מבחני ההפקה צפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כחודש ימים. כך דיווחו אמש אבנר ודלק קידוחים לבורסה. (לסיפור המלא)

דלק קידוחים ואבנר דיווחו גם על התוצאות הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2013. הרווח הנקי של דלק קידוחים ברבעון השני הסתכם לסך של כ- 16.6 מיליון דולר, לעומת כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של אבנר ברבעון זינק לכ-11.7 מיליון דולר, לעומת כ-1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

קבוצת אי.די.בי הודיעה היום על הסכם למכירת 32% ממניות כלל ביטוח תוך 45 ימים לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל. כלל ביטוח נסחרת היום לפי שווי של 3.52 מיליארד שקל. הרוכשת, JT CAPITAL, הינה חברה המאוגדת בהונג קונג ומוחזקת במלואה על ידי Li Haifeng, איש עסקים מהונג קונג. בתוך 45 יום ממועד החתימה, JT CAPITAL תמציא את שמות קבוצת הרוכשים (עד שלושה תאגידים נוספים), אשר יצטרפו אליה לביצוע העסקה וכן תפרט את שמות התאגידים אשר יעמידו, במישרין או בעקיפין, את האמצעים הכספיים.

טבע ונייס איבדו גובה עקב פערים שליליים מול ניו-יורק.

חברת פרוטרום דיווחה הבוקר על צמיחה של 14.4% ברווח התפעולי ל-24.9 מיליון דולר ברבעון השני וזינוק של 30% ברווח הנקי ל-17.6 מיליון דולר.

סינאל מלל דיווחה היום כי הרווח התפעולי גדל בכ-50% והסתכם ברבעון השני של 2013 ב-6.8 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי גדל בכ-112% והסתכם ברבעון השני בכ-4.7 מיליון שקל, לעומת כ-2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת אקסלנז קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי, לרישום פטנט ראשון בארה"ב בתחום הכבד. הפטנט שהתקבל מגן על בדיקות וחומרים לבדיקות נשימה ולמעקב אחרי חולים עם מחלות כבד חריפות וכרוניות. הפטנט מתייחס לטכנולוגיה ואלגוריתמים שפיתחה אקלסנז לשיפור הדיוק בבדיקות של תפקוד הכבד ושל הערכת הלחץ הוורידי הפורטלי, אשר שניהם מהווים את השימושים המרכזיים בתחום בדיקות הכבד אליהם פונה החברה. אקסלנז אף מדווחת כי הוגשה בקשה לפטנט המשך להרחבת הכיסוי באספקטים נוספים.