אורנשטיין הוציא צו מניעה למינוי משה טרי לנאמן כלל ביטוח

(עדכון) - השופט איתן אורנשטיין: "ניתן בזאת צו מניעה האוסר על המפקח למנות נאמן לכלל ביטוח. ככל שמונה כזה - יעוכב המינוי לאלתר על החלטה אחרת" ■ אולמן: "השאלה שהטרידה אותי היא עיתוי ביצוע החלטת שריג"

השופט איתן אורנשטיין מונע מעודד שריג למנות את משה טרי לנאמן כלל ביטוח . זאת, לאחר פניית עו"ד חגי אולמן, המשקיף מטעם בית המשפט על אי.די.בי, שיצא היום (ד') נגד החלטת המפקח על הביטוח עודד שריג למנות את משה טרי לנאמן כלל ביטוח.

"ניתן בזאת צו מניעה האוסר על המפקח למנות נאמן לכלל ביטוח. ככל שמונה כזה - יעוכב המינוי לאלתר על החלטה אחרת", כתב אורנשטיין.

אולמן טען בבקשה לבית המשפט כי מינוי הנאמן עלול לפגוע בכלל ביטוח ובניסיונות למכור את מניות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח. בדוח שהגיש לבית המשפט כתב אולמן כי שריג יכול למנות נאמן במקרה שיש חשש משלילת יכולת השליטה של בעלי השליטה (כלומר אי.די.בי ) בכלל ביטוח.

עם זאת, הוא מעלה תהייה באשר לעיתוי ההחלטה של שריג: "השאלה שהטרידה אותי היא עיתוי ביצוע החלטה זו. מהלך של מינוי נאמן הינו משמעותי ביותר. על פניו קיים חשש ממשי כי עצם מינוי הנאמן יגרום לנזק חמור מאוד כלל ביטוח ולפגיעה מהותית בחברה ובנושיה".

אולמן טען כי על שריג להפעיל סמכות זאת "באופן מידתי ומאוזן". הוא טוען כי שריג היה יכול לחכות עם מינוי הנאמן, כיוון שביום ראשון יתקיים דיון מכריע באשר לגורלה של אי.די.בי, וכמו כן השופט איתן אורנשטיין הציב לאי.די.בי דד-ליין למכור את מניות כלל ביטוח עד מחר. כידוע, החברה דיווחה היום על מציאת משקיע שירכוש את המניות.

"אנו מצויים בשבוע האחרון של במסע ממושך של בקשות, דיונים, הצעות להסדרים, הצבעות וגיבוש קבוצות להשקעה בחברה, טרם הדיון הקרוב בפני בית המשפט", כתב אולמן. "בימים אלה מתרחשים אירועים מהותיים ביותר בקשר לחברה ואשר כולם עתידים להתכנס למועד הדיון הקרוב.

"והנה, ימים ספורים לפני הדיון, בלא שעל פניו קיימת הצדקה פתאומית להפעלת סמכות המפקח - היום מבקש המפקח להפעיל את סמכותו למינוי נאמן לכלל ביטוח. נשאלת השאלה מדוע עיתוי הפעלת הסמכות, שיכול ותהא לה השפעה מהותית וחמורה על מצבה של כלל ביטוח ובהתאמה למצבה של החברה, מדוע נכון שעיתוי הפעלת הסמכות יהא ימים ספורים לפני הדיון? האמנם יש חשש להידרדרות במצבה של כלל ביטוח החל ממחר ועד לאחר מועד הדיון? ודאי שלא".