כלל ביטוח מכרה את בניין כלל בציר בגין בת"א לאמות

כלל מממשת את הנכס עקב המעבר המתוכנן למגדל עתידים ■ אמות רוכשת את הבניין בנוסף לזכויות קיימות שלה בקומפלקס, וכעת תחזיק ברוב השטחים בו

כלל ביטוח מתחילה לממש את הנכסים בבעלותה לקראת המעבר למגדל עתידים: חברת אמות השקעות בשליטת נתן חץ, רכשה את בניין כלל בתל אביב שבבעלות חברת הביטוח תמורת 97 מיליון שקל בתוספת מע"מ. המכירה בוצעה במסגרת המעבר המתוכנן של כלל ביטוח למגדל עתידים בקריית עתידים, כאשר בחודש מארס האחרון שכרה 22 קומות במגדל ל-24 שנים. המעבר מבוצע במטרה לרכז את פעילויות הקבוצה המפוזרות כיום ב- 12 בניינים שונים באזור תל אביב לפעילות תחת קורת גג אחת במטרה לחברה מיליוני שקלים בשנה.

בניין כלל הוא חלקי מקומפלקס המשרדים "מגדלי אביב" שנבנה ב-1995 בציר מנחם בגין 46-48 וכולל שלושה בניינים בני 10,14 ו-18 קומות, ו-70 אלף מ"ר שטחי משרדים. אמות רכשה למעשה את בניין C בפרויקט במלואו ושטחים נוספים במתחם, בשטח כולל של 9,600 מ"ר ו-260 מקומות חניה. הבניין צפוי להתפנות עד סוף מאי 2014, ובכוונת אמות להוציאו לשיווק החל ממועד זה.

הרכישה מצטרפת לזכויות נוספות בפרויקט הנמצאות בבעלות אמות, בהן מלוא שטחי המשרדים בבניין B ושטחים אחרים במתחם. עם השלמת הרכישה תחזיק אמות במרבית שטחי המשרדים ובמרבית מקומות החניה בפרויקט.

בכלל ביטוח הודיעו כי העסקה צפויה להניב לחברה רווח הון של 21 מיליון שקל, לא כולל הוצאות מעבר. באמות הסבירו כי התמורה תשולם במספר שלבים, ממקורותיה העצמיים של החברה, וכי בכוונתה לבצע שיפוץ בבניין לצורך שיפור הסטנדרטים של הנכס, טרם העמדת השטחים להשכרה.

את אמות ייצגו בעסקה עוה"ד שי עדולם וצחי האופטמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

איזי כהן מנכ"ל כלל אחזקות עסקי ביטוח מסר: "אנו ממשיכים בתכוניתנו להעביר את הקבוצה למגדל עתידים תוך ריכוז הפעילויות בסינרגיה ארגונית. מהלך זה הינו חלק מתוכנית ההתייעלות הכוללת של כלל ביטוח, המשך השבחת החברה והכנתה למובילות בשוק הביטוח והחיסכון ארוך הטווח בישראל".

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות השקעות מסר: "המתחם נהנה מביקוש חזק למשרדים בשל מיקומו המרכזי, נגישותו לעורקי תחבורה ראשיים בעיר ולנתיבי איילון וקיומן של חניות רבות לרווחת השוכרים. אני מאמין כי נוכל למצב ולשווק את הפרויקט מחדש באופן מיטבי ולמקסם את התשואות מהנכס."