אלפי גוונים של שחור

"זמן פוניבז'" - סרט חשוב שמוכיח את מה שאמור להיות מובן מאליו

"זמן פוניבז'", יום ד', 21:00, "יס דוקו"

אחת התופעות הברוכות בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע של העשור האחרון, היא השתלבות של בני זרמים שונים בחברה הישראלית בעשייה. מה שהחל עם קולנוענים ויוצרים מתוך הציונות הדתית לפני שנים לא רבות, הצליח, כך מתברר, לגעת גם בחברה החרדית. גם אם מדובר בינתיים על נגיעה קלה בלבד, הרי שזהו צעד חשוב בניפוץ המחיצה הנעלמת בין המחנות.

ינתן אינדורסקי, האיש שהביא לכם את "שטיסל" (הלא רעה בכלל!) הוא בוגר ישיבת פוניבז' בבני-ברק, מהחשובות שבעולם הישיבות החרדי. יש להניח שזה עזר לו לקבל הצצה למקום שלא בהכרח אוהב מצלמות. זה ודאי עזר לו להגיש את הסיפור מנקודת מבטם האישית של התלמידים: צעירים בני 16 שעוזבים את ביתם לטובת חיי דלות בתנאי פנימייה, ומנסים לשמור על זהות ייחודית בתוך מה שלמתבונן מהצד, כמוני, נראה כמקשה אחת.

"זמן פוניבז'" הוא סרט מעניין וחשוב שמוכיח בפעם המי יודע כמה את מה שלכאורה היה אמור להיות ברור מאליו: מתחת ל "תחפושות" שאנו עוטים על עצמנו, מסתתרת אותה מערכת הפעלה אנושית.

כסף, כסף תרדוף

"ג'רי מגווייר", יום ד' 23:21, "יס 1"

למרות המסר הצדקני, מדובר לטעמי באחד מסרטי הספורט הטובים ביותר. מעשה בסוכן שחקנים (טום קרוז) שחי לו בעולם מושלם: הוא מטפל בכוכבים הגדולים ביותר, הוא חד-לשון, חלקלק, שוחה בכסף, מחזיק ברכב הנכון, מתגורר בבית הנכון ומאורס לאישה הנכונה. מהמצליחנים שלעולם לא יודו שלמזל היה חלק גדול בהצלחתם ושמשוכנעים שהם חוננו כנראה בכישרון שאין לרוב בני האדם ה"רגילים".

אלא שלחיים יש תוכניות משל עצמם: כמעט בן-רגע חרב עליו עולמו כשהוא מסולק מהסוכנות שבה הועסק בתפקיד בכיר, ומגלה עד כמה באמת היה לא אהוב על עמיתיו, עובדיו ואפילו על חברתו לחיים. היחידה שמושיטה לו יד כשהוא על הקרשים היא מזכירה ואם חד-הורית (רנה זלוונגר), מסוג האנשים שאותם לא ראה ממטר עד לפני 5 דקות.

החיבור המקצועי והאישי בין השניים יודע עליות ומורדות, כל הדרך אל מוסר ההשכל הפשטני והצדקני, ועדיין - הסרט ראוי.