ראשי מועצות אזוריות חגגו בעשרות אלפי שקלים - במימון ממלכתי

‎‎‏26 מועמדים מתוך 60 שהשתתפו בבחירות ל-24 המועצות האזוריות שהתקיימו בדצמבר 2012 קיבלו דוח לא חיובי ממבקר המדינה יוסף שפירא

‎‎‏26 מועמדים מתוך 60 שהשתתפו בבחירות ל-24 המועצות האזוריות שהתקיימו בדצמבר 2012, קיבלו דוח לא חיובי ממבקר המדינה. במהלך הביקורת מצא המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי חלק מהמועמדים כללו בחשבונותיהם הוצאות שאינן מוגדרות כהוצאות בחירות על-פי החוק, ולכן הוחלט לגרוע סכומים אלה מחשבונות המועמדים.

כך למשל, לא הוכרו הוצאותיהם של ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג, שקיים מסיבת ניצחון לאחר הבחירות בעלות של 58 אלף שקל, ושל ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, שהוציא כ-27 אלף שקל עבור מסיבת ניצחון.

‏תופעה נוספת שעליה עמד שפירא היא הוצאות שראוי שלא יוצאו על מנת לצמצם עלויות ולחסוך בכספי ציבור. כך למשל, מצא המבקר במהלך הבדיקה כי יו"ר המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, שהיה מועמד יחיד במועצה ולכן לא התקיימו בה בחירות, דיווח על רכישת מחשבים, מקרן, מסך טלוויזיה ואייפד ב-27 אלף שקל, סמוך למועד שבו נודע לו שהוא מתמודד יחיד וידע שלא יתקיימו בחירות.

‏מועמד אחר, שמעון גואטה, שנבחר לראש המועצה האזורית מעלה יוסף, נדרש להשיב את כל המימון הממלכתי שקיבל - כ-130 אלף שקל - לאחר שלא הגיש דוח כספי למבקר המדינה.

‏עוד עולה מהדוח כי שפירא לא הכיר גם בהוצאותיהם של שני מועמדים ששילמו "דמי הצלחה" בסכומים של 25 אלף שקל ו-51 אלף שקל, על אף שהדבר נאסר במסגרת הנחיות המבקר.

‏כמו כן, נמצא כי מועמד אחר כלל בחשבונותיו 11 אלף שקל ששולמו למועמדת שפרשה מהתמודדות באותה המועצה האזורית והחליטה לתמוך בו, עבור החזר הוצאותיה בטרם הסירה מועמדותה. ‏‎‎‏