השופט אורנשטיין על כלל ביטוח: שאולמן ושריג יסכמו ביניהם

(עדכון) - אי.די.בי שלחה לביהמ"ש הודעה בצירוף מייל של הממונה על הביטוח עודד שריג משלשום, בו הוא דרש למנות מיידית את משה טרי לנאמן כלל ביטוח, על רקע חוסר הבהירות באי.די.בי ■ אורנשטיין: "ביהמ"ש מצפה כי החלטותיו יכובדו"

התפתחות נוספת בסאגת מכירת כלל ביטוח . שופט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, הבהיר היום (ה') כי על המשקיף מטעם בית המשפט, חגי אולמן, והממונה על שוק ההון, עודד שריג, להסכים ביניהם על מנת להגיע למתווה מוסכם.

זאת, לאחר שאורנשטיין הבהיר בהודעה הבוקר כי מינוי הנאמן לחברת כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר מעוכב עד לדיון הגורלי בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ביום ראשון הקרוב.

אי.די.בי שלחה אתמול הודעת הבהרה לבית המשפט, ובה מצורף מייל מעודד שריג משלשום (ג'), בו הוא דורש למנות מיידית את משה טרי לנאמן של כלל ביטוח, על רקע חוסר הבהירות לגבי עתיד השליטה באי.די.בי. שריג דרש ביצוע מיידי של הוראתו להעברת אמצעי השליטה באי.די.בי, מבלי להמתין להחלטת בית המשפט.

לאור כל זאת, סמוך מאד לחצות הלילה, בית המשפט קיבל החלטה שבשורה התחתונה אומרת שהוא מצפה מהאוצר לכבד את החלטת בית המשפט לעכב את מינוי הנאמן, והוא נתן הנחיה בנושא לאי.די.בי, למשקיף אולמן, לממונה על הביטוח שריג ולפרקליט המדינה.

בשל הודעת שריג מאתמול על מינוי הנאמן, אי.די.בי העבירה אתמול את מסמכי העברת השליטה של כלל ביטוח, וזאת עוד לפני שאורנשטיין הספיק אתמול לעכב את הוראת האוצר.

השופט אורנשטיין מבהיר בהודעה כי הוא הורה במפורש שאם ימונה נאמן לכלל ביטוח טרם החלטת בית המשפט, אז המינוי הזה יעוכב, ולכן "אין במסירת המסמכים כדי לאפשר ביצוע כל פעולות שהן מכוחם של אותם מסמכים, ואין במסירתם כדי לשנות את המצב שקדם למסירתם", לפי אורנשטיין.

"בית המשפט מצפה כי החלטותיו יכובדו", כתב השופט לסיכום.