הוט שולחת שליחים עם מכתבי פיטורים לטכנאים

מדובר בטכנאים שסירבו להופיע לשימוע לקראת פיטוריהם ■ לדברי אחד הטכנאים, חברות אבטחה שהגיעו לבתיהם ובידיהם המכתבים ■ הוט: "מכתבי הפסקת העסקה נשלחו ע"י שליחים של חברה המספקת להוט שירותים לוגיסטיים"

הנהלת הוט שולחת בשעות האחרונות שליחים לטכנאי הוט שסירבו להופיע לשימוע לקראת פיטוריהם, ובידיהם מכתבי פיטורים.

לדברי אחד הטכנאים, מדובר בחברות אבטחה שהגיעו לבתי הטכנאים ובידיהם המכתבים. בכך מממשת החברה את תוכניתה לפטר את כל הטכנאים, תוך כדי שהיא משאירה בידם אופציה לעבור לחברת קבלן.

במסגרת המאבק של הוט בטכנאים שלה הודיעו הטכנאים על השבתת המערך הטכני ועל שיבוש במערך תיאום העבודות.

טכנאי הוט, כ-200 במספר, התבקשו להופיע לשימוע לקראת פיטורים בעקבות ההחלטה להוציא למיקור חוץ את פעילות המערך הטכני, בדומה לכל שירות הלקוחות של החברה שעבר גם הוא למיקור חוץ.

הטכנאים, ביחד עם ועד הפעולה של העובדים, ניסו למנוע את המהלך בבית הדין, אך בית הדין סירב להתערב בוויכוח. כתוצאה מכך מימשה החברה את תוכניתו, והעובדים התבקשו להתייצב לשימוע לקראת פיטורים.

היות והטכנאים סירבו להגיע לשימוע, הוחלט היום להפעיל חברות אבטחה על מנת שיעבירו את מכתבי הפיטורים לטכנאים. חלק מהטכנאים נמצאים בחופשת מחלה, ולמרות זאת קיבלו את מכתבי הפיטורים.

מהוט נמסר כי "בית הדין דחה את בקשת ארגון כוח לעובדים לעצור את תהליך סגירת המערך הטכני ויאפשר את השלמת העברתו לחברות מתמחות. בהתאם לכך, מי מהטכנאים שלא נענה להצעתנו לפרישה בהסכמה או לעבור לחברות המתמחות, קיבל מכתב זימון לשימוע.

"נעשה ניסיון ליצור קשר טלפוני עם העובדים שלא הגיעו לשימוע כדי לאפשר להם בכל זאת להשמיע את דבריהם, ןמשלא נענינו נשלח מסרון המזמין אותם לעשות כן, לצערנו שוב ללא מענה. לבסוף, היות והם בחרו לוותר על זכות זו, ההליך התבצע בהיעדרם.

"בשל העובדה שלא הופיעו לעבודה, מכתבי הפסקת העסקה נשלחו לבתיהם על-ידי שליחים של חברה המספקת להוט שירותים לוגיסטיים".