הממשלה אישרה: יוגב ינהל את רשות החברות הממשלתיות

במקביל לאישור מינויו של יוגב למנהל הרשות בממשלה התכנסה היום לראשונה הוועדה הציבורית לקידום הרפורמה בחברת החשמל בראשותו של יוגב

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של אורי יוגב למנהל רשות החברות הממשלתיות. בעקבות המינוי יחויב יוגב לעזוב את תפקידו כיו"ר חברת וייטווטר, העוסקת בטכנולוגיות מים מתקדמות ומתמחה בביטחון, איכות ובקרת מים, ואף יהיה מנוע מלעסוק בנושאים הקשורים לתחום המים במשך כל כהונתו בתפקיד.

מנגד, החליט היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס, כי חרף התנגדויות רבות, יוכל יוגב, ששימש יו"ר דירקטוריון הרכבת, לעסוק בתחומים הנוגעים לרכבת ישראל.

בשבוע שעבר פנו יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', והתנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כדי למנוע את מינויו של יוגב לתפקיד בשל התנהלותו בשני אירועים בעת שכיהן כיו"ר הרכבת. וינשטיין השיב כי הוא תומך במינויו של יוגב, ואמר כי ועדת האיתור בחנה את ההתנגדויות והגיעה למסקנה כי אין בהן כדי לפגוע בהתאמתו של יוגב לתפקיד ברשות החברות.

יוגב (53) - שכיהן בעבר כממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר - יחליף בתפקיד מנהל הרשות את רוני פרידמן, שכיהן במשך יותר משנה כממלא מקום, לאחר שהמנהל הקודם, דורון כהן, עבר לכהן כמנכ"ל משרדש האוצר בתקופת כהונתו של יובל שטייניץ כשר האוצר.

שר האוצר, יאיר לפיד, בירך על המינוי ואמר, כי "אורי יוגב הוא האיש המתאים לתפקיד. ניסיונו הניהולי והמקצועי המגוון ורב השנים יסייע להביא לשיפור באיכות הניהול של החברות הממשלתיות, ולהוצאתם לפועל של שינויים מבניים ורפורמות במקומות הנדרשים לכך".

הוועדה לקידום רפורמה בחברת החשמל התכנסה לראשונה: "נוזיל מחירים"

יום עמוס למנהל החדש של רשות החברות, אורי יוגב. במקביל לאישור מינויו של יוגב למנהל הרשות בממשלה (ראה ידיעה נפרדת בעמוד זה), התכנסה היום (א') לראשונה הוועדה הציבורית לקידום הרפורמה בחברת החשמל בראשותו של יוגב. בפגישה הוצגו המשימות שבהן יעסוק הצוות בחודשיים הקרובים ולוח הזמנים עד להגשת ההמלצות הסופיות. הצוות יפעל בלוח זמנים אינטנסיבי על מנת לגבש רפורמה אמיתית במשק החשמל ולהמליץ לשרים על המבנה המיטבי למשק החשמל ועל אופן פעילות יעיל ויציב פיננסית לחברת החשמל.

שר האנרגיה והמים סילבן שלום, שהעריך בעת הקמת הצוות כי המלצותיו יוגשו עד סוף השנה, אמר היום כי "היום יוצאת לדרך עבודת הוועדה החשובה והמשמעותית במשק האנרגיה. זו בשורה אמיתית, חשובה לכלכלה, חשובה למשק האנרגיה וחשובה לכל אזרחי המדינה, שחיונית להמשך קיום תקין של משק החשמל. אני משוכנע כי המשק כולו ייהנה מהרפורמה שתוביל להפחתת מחירים לצרכן ולהוזלת יוקר המחייה בישראל".

צוות ההיגוי לרפורמה בחברת חשמל הוקם על ידי שלום, שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כאשר בראשות הצוות עומד אורי יוגב. חברי הצוות כוללים את שאול צמח, מנכ"ל משרד האנרגיה והמים; אורנה הוזמן בכור, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל; מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשבת הכללית באוצר; אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר ; קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר; ד"ר יהודה ניב, מנהל מינהל החשמל במשרד האנרגיה והמים; אלי כהן, שכיהן כממונה על השכר באוצר וכמנכ"ל משרד ה'תיירות יכהן כנציג ציבור. מרכזי הצוות הם אורן משה ומשה בנימין.