הפורמט החדש של "כוכב נולד": השקעה של 200 אלף לפרק

במסגרת התוכנית, שתקרא מעתה "הכוכב הבא", יתבקשו הצופים להוריד אפליקציה אשר באמצעותה יתבקשו להצביע מרגע שכל מתמודד יתחיל לשיר

זכיינית ערוץ 2 קשת מבקשת להפוך את הגלגול החדש של "כוכב נולד" לפורמט הראשון מסוגו בעולם שישלב בזמן אמת הצבעת גולשים סלולרית.

במסגרת התוכנית, שתקרא מעתה "הכוכב הבא", יתבקשו הצופים בבית להוריד אפליקציה אשר באמצעותה יתבקשו להצביע מרגע שכל מתמודד יתחיל לשיר. עד לסיום כל שיר ידע המתמודד אם נבחר או לא - במקרה ש-66% מהקהל יצביע בעדו - כאשר להצבעת הצופים יהיה משקל רב יותר מזה של השופטים בתחרות - ריטה, אייל גולן, רני רהב וצביקה הדר. מנחה התוכנית יהיה אסי עזר.

בפיתוח האפליקציה שתתאים לסמארטפונים ולטאבלטים הושקעו מאות אלפי שקלים, ועלות הפקת כל פרק (כולל) תעמוד על כ-200 אלף דולר לתוכנית.

משמעות הדבר היא שמבחינת התוכנית נגמר עידן שליחת המסרונים בתשלום - שכן ההצבעה תהיה בחינם לחלוטין, סימולטנית.

בשוק הטלוויזיה העולמי נעשים ללא הרף לשלב את המסך השני בצפייה בטלוויזיה, על מנת להאיץ את המעורבות של הקהל בכל מותג.

"זו הפעילות הטכנית המורכבת ביותר שעשינו עד כה", אמר במסיבת העיתונאים שחר שפלטר, מנהל הקרוס מדיה של מאקו וקשת. "בכל הניסיונות בעולם לשלב אפליקציה סלולרית במותג טלוויזיה צריך לשאול אם הפורמט יכול להתקיים ללא האפליקציה שלו. ברב המקרים התשובה היא כן, חוץ מב'כוכב הבא'".

הצורך לחדש את הפורמט עלה בין היתר לאור התחרות שהלכה והתעצמה בזירת תוכניות גילוי הכשרונות. בשנה שעבר נכנסה לזירה "The Voice" המצליחה של רשת, שתעלה עד לסוף השנה גם את הפורמט "אקס פקטור". במקביל ירדו נתוני הצפייה ב"כוכב נולד" שציינה בשנה שעברה עשור.

על כן נעשו מאמצים לשנות לחלוטין את הפורמט, אולם לדברי צביקה הדר, הסיפור האנושי המרגש, עדיין יעמוד במרכזה של התוכנית.

על-פי נתונים שהציגה קשת, ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בשימוש באפליקציות, במשך זמן של כ-80 דקות ביום. מחקרים שונים מראים כי למעלה מ-76% מצופי הטלוויזיה עושים שימוש בסמארטפון בזמן הצפייה בטלוויזיה. בישראל, אחוז חדירה גבוה של טאבלטים וסמארטפונים עם כ-3.5 מיליון סמרטפונים וחצי מליון טאבלטים.

במסיבת העיתונאים עסקו רבות הנוכחים בקשר של איש יחסי הציבור רני רהב לפורמט ואמרו כי הוא יידע לאתר את הפוטנציאל השיווקי והתקשורתי של המתמודדים, וישים פחות דגש על אופן שירתם.

התוכנית צפויה לעלות במהלך החורף השנה.