הבשורה של איקאה בקטלוג החדש: הוזלה ממוצעת של 3%

מנכ"ל איקאה ישראל, שלומי גבאי: "ביצענו הוזלה למרות התייקרות בעלויות השינוע והייצור ועל אף ייקור המע"מ; מאז כניסתנו לארץ הורדנו את המחירים ב-14%"

בימים אלה מפיצה איקאה את קטלוג מוצריה לשנת 2014. הבשורה השנה היא הוזלה ממוצעת של 3% ממחירי המוצרים הנמכרים בישראל. הקטלוג השנה שם דגש על פתרונות לעולם הילדים, תוך שימת דגש על קבוצת גיל חדשה לבני 8-12 עם 150 מוצרים ייעודים לחדר ילדים בגיל הזה.

"ביצענו הוזלה למרות ההתייקרות בעלויות השינוע ובעלויות הייצור ועל אף ייקור המע"מ", מסביר שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל. "מאז כניסתנו לישראל הורדנו את המחירים ב-14% בממוצע. בין המוצרים שהוזלנו מצויים גם כאלה עם ביקושים קשיחים - אנחנו הולכים בניגוד למגמה הטריוויאלית וממשיכים להוכיח לעצמנו כי ככל שאנחנו מוזילים מחירים - עקומת הביקוש עולה, ואנחנו מוכרים יותר. בניגוד לכל התיאוריות האקדמיות - אחרי שאנחנו מוזילים מחירים, סל הקניות הממוצע עולה".

נציין כי בשנה שעברה הוזלו המחירים בשיעור של 4%.

מתוך כ-7,500 המוצרים שבחנות מוצגים בקטלוג 1,700 פריטים. 150 מתוך הפריטים התייקרו בשיעור מממוצע של 3%.

כל מדינה קובעת את מדיניות התמחור לעצמה, כשאיקאה העולמית לא בתמונה. תהליך התמחור של הקטלוג הנוכחי הסתיים בחודש מארס, ולכן גם עדכון המע"מ לא הספיק להיכנס לתוך החישוב.

מדוע מול חלק מהמדינות בישראל מוצרי איקאה יקרים יותר? "עלות הקנייה היא שונה לגמרי, כולל עלויות שינוע. המוטו שלנו הוא לתת את ההצעה הזולה ביותר מול מוצר בר-השוואה בשוק המקומי", משיב גבאי.

מתי נוכל לשבת בבית ולרכוש את מוצרי איקאה כפי שכבר קיים במדינות אחרות? במהלך 2014 תושק מערכת מסחר אלקטרוני. גבאי, בלשון המעטה, לא נלהב ומסביר כי גם בעולם ההזמנות הווירטואליות הן בשוליים, אולם נדמה כי שחקנית גדולה כמו איקאה לא תוכל להישאר מחוץ לעולם הווירטואלי, גם אם הוא כרוך ב"כאב ראש" לוגיסטי שלא בהכרח מצדיק את עצמו.

המחירים דרך האתר ככל הנראה יהיו יקרים יותר לעומת החנויות, בשל העלויות הנלוות למכירה המקוונת. ולא רק אתר - איקאה משיקה אפליקציה חביבה ביותר, באמצעותה ניתן לסרוק מוצרים מהקטלוג ולמקם אותם באופן וירטואלי בבית.

איקאה הגיעה לישראל לפני 14 שנים, ומאז מדי שנה משיקה את קטלוג המוצרים, שלא רק מבשר על המלאים בחנויות אלא מעדכן את המחירים המחייבים את איקאה לשנה הקלנדרית כולה, כך שגם אם המע"מ עולה במהלך השנה כפי שקרה ביוני האחרון - איקאה לא משנה את המחירים.

הקטלוג השנה הושק בהשקעה של 7.5 מיליון שקל ויופץ ל-1.395 מיליון בתי-אב בישראל.

במהלך 2014 צפויה איקאה לפנות את הסניף השלישי בישראל בקריית אתא. הסניף יהיה דומה בגודלו לסניף בנתניה ויכלול כניסות ויציאות לקניון סמוך (מבית בינוי ושיכון).