בלוז לחופש הגדול

הזדמנות לזמן איכות מול המסך בערב האחרון של החופש הגדול

"העולם מצחיק", ב' 21:30, "יס 1"

עבור לא מעט אנשים, יהיה הערב בבחינת "ערב חג", סיומו של החופש הגדול שמשנה לשנה נדמה גדול עלינו בכמה מספרים. עם כל החיבה לקולגות שלי ולצאצאיהם המקסימים, נמאס לי כבר ממקומות עבודה שנראים כמו איים שיכולים לשמש כר פורה לגרסה החדשה של "בעל זבוב". הערב, בפעם הראשונה מזה כמה שבועות טובים, יוכלו לא מעט ישראלים לשלוח את הילדים למיטה בשעה סבירה, בשם הקימה המוקדמת מחר, להתרווח מול הטלוויזיה בסלון הממוזג שחזר לרשותם ולהרגיש שקיבלו את חייהם בחזרה.

גם מי שלא יצליח להחזיר את החיים למסלולם באבחה אחת, יוכל לשתף את צאצאיו בצפייה בסרט הישראלי המקסים הזה, אולי הטוב בסרטיו של שמי זרחין.

בואו נתחיל דווקא עם הגיבורים: אסי לוי היא סוכנת נסיעות שנכנסת להריון מרוח הקודש (כלומר, אחרי תקופה ארוכה שבה לא היה גבר בחייה). גם משה אשכנזי מופתע, אבל זה בגלל שהתעורר מתרדמת ארוכה שבה היה שרוי מאז היה ילד בן עשר, אלי פיניש הוא שדרן רדיו מקומי עם אובססיה להקים מחדש את שלישיית "הגשש החיוור" כדי לגייס כספים שיצילו את אהובתו חולת הסרטן ואילו לדני שטג יש סוד אפל מן העבר. עכשיו לתוספות המהנות לא פחות מהמנה העיקרית: רותם אבוהב, אבי גרייניק, משה איבגי, יחזקאל לזרוב, לבנה פינקלשטיין, זאב רווח, דרור קרן, ישראל קטורזה ואפילו שייקה לוי (בתפקיד עצמו), הן רק חלק מדמויות המשנה בסרט המהנה הזה שיעביר לכם (וגם להם, במידה שהם מתקשים להירדם בשעה נורמלית ואוחזים בתירוץ שלפיו "מחר ממילא לא נלמד כלום"), את הערב האחרון של החופש בחיוך גדול.

באיחור אופנתי

"נהג מונית", ב' 23:45, "הוט פריים"

בכל הקשור לערוצי הסרטים, לא מתקיימת כלל תחרות בין "הוט" ל"יס": בעוד האחרונים מצליחים להפתיע בכל פעם מחדש עם פרויקטים קולנועיים ובכורות טלוויזיוניות מרשימות, הרי שהראשונים חיים במקרה הטוב (בין שלל ה"בי-מוביז" שהם מגישים לצופיהם), על השאריות.

בסוף השבוע חגגו ב"יס" את יום הולדתו ה-70 של רוברט דה-נירו, והשאירו לכבלים פרוסת מעוגת יום ההולדת בדמות "נהג מונית", אחד הטובים בסרטיו של השחקן הגדול. מדהים לראות עד כמה הסרט הזה מרשים גם בצפיות חוזרות ונשנות, אולי בגלל התשוקה שעדין מפעמת ברבים מאיתנו, לנוכח המציאות האלימה שבחוץ, להסתובב עם אקדח קטן בשרוול וברגע האמת לפנות אל עבר הרוע ולשאול: "אר יו טוקינג טו מי?". דה נירו, נהג מונית בוגר וייטנאם, יוצא למלחמה פרטית משלו בכוחות האופל (שנגלה בדמות סרסור של זונה-ילדה בת 12, ג'ודי פוסטר בתפקידה הראשון), וגם כאשר הסוף ידוע מראש, קשה להחמיץ אפילו פריים אחד.