האוצר: העסקת יורם ארבל ברשות השידור - לא כדין

באוצר הופתעו לגלות שארבל שידר משחק כדורגל ביום ראשון, בעוד שהנהלת רשות השידור כבר נדרשה להפסיק את ההתקשרות עימו

משרד האוצר בודק את העסקתו של יורם ארבל כשדר משחקי ליגת העל בערוץ 1, בטענה כי על פניו נראה שהיא נעשתה שלא כדין. ל"גלובס" נודע כי במשרד הופתעו לגלות כי ארבל משדר את המשחק המרכזי מליגת העל ששודר ביום ראשון האחרון.

בעקבות השידור פנו באוצר לרשות השידור בבקשה להבהרות באשר לתנאי העסקתו הנוכחיים של ארבל, לאור העובדה שהנהלתה נדרשה להפסיק לאלתר את ההתקשרות עם שדר הספורט הבכיר כבר לפני חודש וחצי.

קיראו עוד ב"גלובס"


על-פי המכתב ששלח אגף השכר לרשות השידור ונחשף ב"גלובס" בראשונה, הרוויח יורם ארבל במשך תקופה של 14 חודשים 28 אלף שקל בחודש. זאת בניגוד לנהלים הקובעים כי העסקה של עובדי פרילנס ברשות השידור תיעשה רק לצורך פעולות בודדות וספורדיות, ולתקופה שלא תעלה על 8 חודשים.

"עולה חשש", כתבו באגף השכר, "כי ההתקשרות עם ארבל אינה אותנטית, ויכול שתעמוד בניגוד לסעיף 29 לחוק יסודות התקציב. לפיכך, ככל שההתקשרות עם ארבל נמצאת עדיין בתוקף - נבקש להפסיקה בהקדם, וככל שהיא הסתיימה - נבקש שלא לחדשה".

ברשות טענו אז כי הנושא תואם מול האוצר, וכי נמצא הסדר להעסקתו, אולם באוצר טוענים כי לא ידוע להם על הסדר שכזה. ארבל נחשב מקורב להנהלה הנוכחית של רשות השידור ובמיוחד למי שנחשב לזרוע המבצעת של ההנהלה, זליג רבינוביץ'.

בתוך כך, נראה כי המשך העסקתו של ארבל בעייתי לנוכח הנחיה חדשה של ועדת התוכן ברשות השידור, שבראשה עומד היו"ר אמיר גילת. הוועדה קבעה כי על ערוץ 1 להקפיד לייחד את שידוריו באמצעות "פנים משלו", ולא להעסיק מגישים אשר עובדים גם במקומות אחרים.

ארבל, נזכיר, צפוי לשדר גם את משחקי היורוליג של מכבי תל-אביב בערוץ 10.

במשרד האוצר אישרו כי מתקיימת בדיקה, לאור העובדה כי "על פניו נראה שמדובר במהלך שנעשה שלא כדין".

הנהלת רשות השידור מסרה כי "העסקתו של יורם ארבל חוקית. לעצם העניין, לא יעלה על הדעת שהרשות לא תעסיק טאלנטים ומגישים כמו ג'ודי ניר-מוזס-שלום, יורם ארבל, ארי שביט, יהורם גאון, גל אוחובסקי ועוד. הסמכות להחליט על העסקתם היא של ההנהלה בלבד".