שלום: אם בג"ץ יקבל העתירה על יצוא הגז - נלך לחקיקה

שר האנרגיה והמים סילבן שלום: נלך לחקיקה בכנסת אם בג"ץ יחייב את המדינה לחוקק חוק כדי להסדיר את יצוא הגז ■ "כשתתקבל ההחלטה אשר תתקבל - נפעל בהתאם"

נלך לחקיקה בכנסת אם בג"ץ יחייב את המדינה לחוקק חוק כדי להסדיר את יצוא הגז - כך אמר היום (ד') שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, במושב אנרגיה של המכון לאנרגיה וסביבה ו"כלכליסט".

בג"ץ אמור לדון ב-17 לספטמבר בהרכב מורחב של 7 שופטים בעתירה של ח"כ שלי יחימוביץ' ואחרים שטוענים כי לממשלה לא הייתה סמכות חוקית לקבל החלטה על מדיניות יצוא הגז של ישראל בעשורים הקרובים, וכי הנושא צריך להיות מוכרע על-ידי הכנסת. "כשתתקבל ההחלטה אשר תתקבל - נפעל בהתאם", אמר שלום.

שלום אמר כי במקרה שבג"ץ יקבל את העתירה הממשלה תתחיל בהליכי חקיקה מיד לאחר חג סוכות. יחד עם זאת שלום מתח בדבריו ביקורת על העתירה ואמר כי "עכשיו יש כאלה שהלכו לבג"ץ וטוענים שהכנסת צריכה לקבל את ההחלטה. אני היום אולי אחד מזקני הכנסת ולא זכור לי שכנסת מקבלת החלטות. תפקידו של פרלמנט הוא לחוקק חוקים ותפקידה של ממשלה היא לקבל החלטות כך היה וכך יהיה. אומרים שיש בעיה עם חוק הנפט כי הוא חוקק ב-1952. ואני אומר שהחוקה האמריקאית חוקקה במאה ה-18 ואף אחד לא מעלה בדעתו לבוא ולהגיד שאי אפשר להסתמך עליה כי היא מלפני 240 שנה". שלום הוסיף כי חברות הענק הבינלאומיות לא ממהרות להגיע לישראל, ואמר כי "אנחנו צריכים לפתח תעשייה שתקרוץ לאותם משקיעים להגיע ואין ספק שבלי יצוא זה לא יקרה".

שלום, שיזם הקמת ועדה ציבורית בראשותו של אורי יוגב שתמליץ על מתווה לרפורמה בחברת החשמל, אמר כי "מאז שנכנסתי לממשלה ראשי סחרחר מכל הרפורמות ששמעתי עליהן אבל הרבה מאד מהן נשארות בגדר כותרות. הרפורמה בחברת חשמל תהיה אמיתית ולא מס שפתיים ותכלול לא רק את חברת החשמל, אלא תהיה מנקודת מבט של טובת המשק כולו. הגענו לרגע שבו אנחנו צריכים לעשות מעשה. אני לא אוהב לדבר, אני חושב שביצוע זה כרטיס הביקור".

שלום גילה כי איטליה הביעה לאחרונה עניין בהצטרפות למיזם הולכת החשמל בין ישראל לקפריסין ולאיי יוון. שלום חתם על הסכם לקידום קו החשמל העתידי מחדרה לקפריסין במהלך ביקורו האחרון בקפריסין בחודש שעבר.