מסתמן: אליעזר ריבלין ימונה לנציב תלונות הציבור על שופטים

אם ימונה לתפקיד, יכהן בו ריבלין למשך קדנציה של 5 שנים, עם סיום כהונתו של הנציב הנוכחי, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בחודש אוקטובר הקרוב

שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליעזר ריבלין, ימונה על-פי ההערכות ביום ראשון הקרוב לנציב תלונות הציבור על שופטים.

אם ימונה לתפקיד, יכהן בו ריבלין למשך קדנציה של 5 שנים, עם סיום כהונתו של הנציב הנוכחי, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בחודש אוקטובר הקרוב.

את נציב התלונות על שופטים ממנה הוועדה לבחירת שופטים, וזו אמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב, כשעל סדר היום מינוי נציב חדש, לצד מינוי עשרות שופטים חדשים בערכאות השיפוט השונות.

ריבלין, ששימש כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, פרש מכהונתו במאי 2012 לאחר 36 שנות שיפוט, מהן 13 שנים בבית המשפט העליון. סמוך לפרישתו הוא התמודד על תפקיד מבקר המדינה, ואולם הפסיד בהצבעה במליאת הכנסת למבקר הנוכחי, יוסף שפירא.

בהמשך מונה ריבלין ליו"ר של כמה ועדות ציבוריות, החל ללמד משפטים במוסדות אקדמיים בישראל ובארה"ב, והחל לשמש כבורר בתחום העסקי. את ההצעה למנותו לנציב התלונות על שופטים יזם נשיא בית המשפט העליון הנוכחי, אשר גרוניס.

ריבלין, הנחשב למומחה בדיני נזיקין, דיני חוזים וכן משפט חוקתי ובעיקר חופש הביטוי, שימש בשנותיו האחרונות על כס השיפוט גם כיו"ר ועדת האתיקה לשופטים. בתפקידו זה קבע מגבלות שונות על עיסוקים נוספים של שופטים לצד עבודתם השיפוטית, למשל בנושא מתן הרצאות, ישיבה בוועדות ציבוריות, כתיבת ספרים וקבלת פרסים - כל זאת בהתאם לפרשנות של כללי האתיקה לשופטים. מדובר בעיסוק המשיק לעבודתו של נציב התלונות על שופטים.

נציבות התלונות על שופטים הוקמה בחוק מיוחד לפני 10 שנים, ועד עתה כיהנו כנציבים שופטי העליון בדימוס טובה שטרסברג-כהן ואליעזר גולדברג.