סוכות באי בודד: כמה תעלה לכם חופשה באי אקזוטי?

חולמים על ים טורקיז, חול לבן, עצי דקל וכיסא נוח? ■ "גלובס" בודק כמה ישלם מי שיעדיף להשאיר את האושפיזין בארץ ולברוח בסוכות לאי אקזוטי כמו זנזיבר, איי סיישל, מאוריציוס, מוזמביק, האיים המדלביים והרפובליקה הדומיניקנית

אם מתחשק לכם לגוון את יעד החופשה שלכם בחגים, ולוותר על קלאבים עמוסים וצוותי בידור קולניים, נסו לדמיין את עצמכם כשפוסטר "ים טורקיז-חול לבן-שמיים כחולים-עץ דקל" מהוות את התפאורה שלכם, כשאתם שרועים על מיטת שיזוף מפנקת בחוף הים המושלם בעודכם לוגמים קוקטייל פירות מרענן מתך קליפת אגוז קוקוס, כשברקע טבע פראי מסביב.

אם ככה אתם מדמיינים את חופשתכם הבאה, הבשורה הטובה היא שבעונה זו יש טיסות ישירות מישראל ליעדים כמו איי סיישל וכמו זנזיבר, שמקצרות את המסע בדרך לחוף הים המושלם שתואר מעלה.

הבשורות הפחות טובות הן שחופשה כזו יקרה פי כמה מנופש באגן הים התיכון ומתחילה מכ-2,200 דולר לאדם לשבוע. במילים אחרות, לזוג נופש כזה יעלה לפחות 16,000 שקל, ואם תצרפו את הילדים להנאה, המחיר יוכפל.

עם זאת, מנהלת השיווק של דיזנהאוז, ורד שוורץ, מספרת על ביקוש במגמת עלייה השנה לעומת שנים קודמות: "בשל הביקוש הרב לחבילות נופש בחגים באופן כללי ועליית המחירים ליעדים קלאסיים כמו אגן הים התיכון, אירופה וארה"ב, מחירי חבילות הנופש האקזוטיות מצמצמות את הפער והופכות ליותר משתלמות מאשר בעבר".

טלי יטיב, מנכ"לית ובעלים של SPIRIT הפקות עולם, מסבירה כי הטיסות ליעדים האקזוטיים דוגמת איי סיישל, זנזיבר, האיים המלדיביים ועוד אורכות מינימום 6 שעות טיסה ישירה, ולכן לא יכולות להיחשב תחת מוצרים זולים. המחירים אמנם לא ירדו בשנים האחרונות, אך לדבריה, הם שומרים על מגמה קבועה ויציבה.

"גלובס" מספק כמה רעיונות לחופשה אקזוטית בסוכות על טהרת האיים המוקפים בים תכול. היות שהשהות ביעדים אלה מומלצת לשבוע לפחות, חול המועד סוכות הופך להיות מועד נוח במיוחד, גם הודות למזג-אוויר נעים ביעדים הללו.