בקשה לייצוגית ב-627 מיליון שקל: "עסקת כור-דסק"ש פסולה"

התובעת: התמורה המשולמת לבעלי המניות של כור בעסקה מקפחת את מחזיקי המניות מקרב הציבור, תוך שהיא יוצרת העדפה לטובת דסק"ש ואי.די.בי פתוח

למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה הבוקר (ה') בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד כור תעשיות, דיסקונט השקעות ואי.די.בי פתוח בגין עסקת הרכישה של מניות כור ע"י דסק"ש.

לטענת התובעת, עסקת כור-דסק"ש פסולה ואינה חוקית, והתמורה המשולמת לבעלי המניות של כור בעסקה מקפחת את מחזיקי המניות מקרב הציבור, תוך שהיא יוצרת העדפה ומקנה הטבה לטובת דסק"ש, בעלת השליטה בכור, ולטובת אי.די.בי פתוח.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן-מאיר, מוערך הנזק לבעלי מניות כור בסך של כ-380 מיליון שקל, ועוד 247 מיליון שקל בגין החלק של אי.די.בי פתוח בתביעה - ובסך-הכול 627 מיליון שקל.

"התביעה עוסקת בתמורה לא הוגנת לכלל בעלי המניות למעט בעלת השליטה (דסק"ש). ברור כי גם אי.די.בי פתוח מקבלת לטעמנו תמורה נמוכה (מרצונה) בגין מניותיה, וככל שהתביעה תתקבל, מגיע גם לה סך נוסף של 247 מיליון שקל", צוין בתביעה.

בתביעה צוין כי לכור יש קופת מזומנים בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל ובנוסף החזקה במניות סחירות של בנק CS (קרדיט סוויס), החזקה במניות של חברת מכתשים ועוד. כנגד אלה קיימות הלוואות שונות וחוב לבעלי אג"ח. כור אינה יכולה לחלק דיבידנדים כלפי מעלה, היות ואין בה רווחים ראויים לחלוקה.

"נוכח משיכות דיבידנדים מוגזמות עד בלי די של החברות במעלה הפירמידה, ותוך חליבת החברות התפעוליות (כדוגמת סלקום, שופרסל וכמובן כור) לשם אספקת הדיבידנדים במעלה הפירמידה, נותרו כל החברות 'למעלה' - כדוגמת אי.די.בי פתוח, אחזקות ואף דסק"ש - נטולות יכולת למשוך דיבידנדים ובכך לכסות את חובן לציבור ולאחרים. החברות התפעוליות 'למטה' נותרו ללא יתרות רווחים לחלוקה, כך שגם אם יש בהן מזומנים, אין אפשרות לחלק אותם כדיבידנד", נכתב בתביעה.

לטענת המבקשת הייצוגית, חברת סגל לוי ייזום ונכסים, כיוון שלכור יש קופת מזומנים כאמור, ומכיוון שדסק"ש ואי.די.בי פיתוח רוצות את הכספים הללו ומהר, ומאחר שכור, בהיותה חלק מהפירמידה ונטולת רצון חופשי, התנדבה "להיעשק" - רקמו המשיבות את העיסקה הפסולה של "כביכול מיזוג", כדי לעקוף את הוראות החוק ולעשוק את הציבור - והכול על מנת שבעלי השליטה באמצעות דסק"ש יזכו, והם לבדם, בקופת המזומנים של כור.

את דסק"ש מייצגים עורכי הדין צבי אגמון ויונתן קהת ממשרד עורכי הדין אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.