ההזדמנויות נפתחות לאלטק ולאון טראק

המצב הביטחוני מציף את אלטק בהזמנות למעגלים מודפסים לתנאים קיצוניים *שלוש הודעות חיוביות הקפיצו את און טראק ב-23%

רוחות המלחמה הזכירו לי חברה קטנה שאני מחזיק כאן. היא אמנם לא מזוהה כחברה ביטחונית, אבל ידוע לי שבימים אלה היא מוצפת בהזמנות, כספקית של מעגלים מודפסים ל"כיפת ברזל" ולעוד כמה פלטפורמות ביטחוניות, שייצורן כנראה מואץ לאחרונה.

מדובר בחברת אלטק (ELTK), שמתמחה בנישת המעגלים שמכונים "גמישים-קשיחים", שמרבים להשתמש בהם במערכות מוטסות - בתנאי חום ולחץ קיצוניים. לפני שבועיים הודיעה אלטק על החלפת השליטה בחברה, ובשבוע שעבר דיווחה על תוצאות שיא לרבעון השני, עם מכירות של 12.4 מיליון דולר.

המנכ"ל אריה רייכרט מסביר בהודעת התוצאות, שרק העדר כושר ייצור מספיק מנע מהם מכירות גבוהות יותר כתוצאה מביקושים גדולים מהשוק המקומי, ואני משוכנע שמדובר בעיקר בשוק הביטחוני. גם בלי המתיחות הנוכחית, ידוע שמאז "עמוד ענן" הצבא נמצא בתנופת הצטיידות להגנת העורף, ואלטק היא בין הנהנות ממנה. לא נראה לי שתהיה האטה מהמגזר הזה בטווח של שנה עד שנתיים.

לאלטק קצב מכירות שנתי של 50 מיליון דולר, ורווח בקצב של 1.4 מיליון דולר, אבל היא נסחרת בשווי נמוך מאוד של 8.5 מיליון דולר. אחרי שהבעלות תעבור בקרוב מידי יוסי מימן, שהחזיק 24%, לקבוצת ניסטק של יצחק ניסן, שתחזיק 50%, יגדל השווי - על בסיס המחיר הנוכחי - עד 13 מיליון דולר, אבל במקביל יתווספו לקופתה 4.2 מיליון דולר.

עם החלפת הבעלות, לראשונה אחרי שנות דור יהיו לאלטק די משאבים להגדיל את כושר הייצור, ולהתייעל באופן משמעותי, מה שיקפיץ להערכתי את הרווח פי כמה בתוך כשנתיים, ומחיר המניה אמור להגיב בהתאם.

פוטנציאל ארוך-טווח נוסף עשוי להתפתח במקרה שקבוצת ניסטק - שהיום היא פרטית ושיש לה פעילויות משלימות בהיקף שנתי של 30 עד 40 מיליון דולר - תחליט להתמזג אל תוך אלטק הציבורית.

און טראק חוזרת למסלול

חברה קטנה נוספת שאני מחזיק כאן, און טראק (OTIV), החליפה בעלים עוד בסוף 2012, ובימים אלה הולכת ומתבהרת האסטרטגיה החדשה שלה, וישנם סימנים ראשונים להתאוששות ולפוטנציאל גדול. במהלך קלאסי של השתלטות עוינת דרך רכישות בשוק החופשי לקחו משקיעים אמריקאים את השליטה ממייסדי און טראק, ובראשם עודד בשן, שניהל אותה כל השנים.

בשבוע שחלף עלתה המניה ב-23%, אחרי שלוש הודעות חיוביות. בית המשפט בניו יורק דחה את הבקשה של ענקית הסלולר טי-מובייל (TMUS) לבטל החלטה קודמת, שלפיה תביעת הפטנט של און טראק נגדה לא תידחה על הסף. פירוש הדבר שבקרוב יתנהל משפט, או ששני הצדדים יגיעו לפשרה שעשויה להכניס לאון טראק עשרות מיליוני דולרים. מדובר בפטנט על טכנולוגיית תשלומים בסמארטפונים, NFC, תחום חם מאוד בימים אלה.

לפי הדיווח החיובי השני, כמה דירקטורים הפעילו לאחרונה תוכנית עיוורת לרכישת מניות, ועד היום רכשו סביב 735 אלף מניות. כאחד שעוקב אחרי כל החברות הישראליות שנסחרות בנאסד"ק אני לא זוכר שדירקטורים בחרו אי פעם לשדר מסר חיובי ברור לשוק ההון על-ידי רכישת מניות - להוציא את שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי (ATTU), שהפעיל השנה תוכנית דומה.

ההודעה השלישית הייתה דיווח תוצאות לרבעון השני, שבו רואים שיפור משמעותי בכל הפרמטרים, לראשונה מאז הוחלפה הבעלות ועופר ציפרמן מונה כמנכ"ל במקום עודד בשן. מדובר בצמיחה שנתית של 19% במכירות, ברווח גולמי שגדל ל-57% ובירידה בהוצאות, מה שהביא בשורה התחתונה לצמצום חד בהפסדים.

השינוי האסטרטגי מתבטא בהחלטה להתמקד בתחום התשלומים ללא מגע, ובמיוחד בנישת המובייל - כולל מינוף הפטנטים הרבים של החברה מעבר לתביעה הספציפית, שכאמור עברה בהצלחה שלב קריטי.

את החטיבה שעוסקת בזיהוי חכם תמכור און טראק בעוד כחודשיים לסופרקום (SPCBD) תמורת 10 מיליון דולר במזומן, סכום שיכפיל את יתרת המזומנים שלה, עם 12.5 מיליון דולר נוספים במקרה שהחטיבה תשיג אבני דרך עתידיות.

כדאי להתחיל לעקוב גם אחרי הרוכשת סופרקום. מאז שהשתלט עליה לפני שלוש שנים היזם אריה טרבלסי - שהוא כיום המנכ"ל - נסקה החברה לשווי הנוכחי של 40 מיליון דולר, ובימים אלה היא מקווה לחזור ולהיסחר בנאסד"ק, אחרי שביצעה בשבוע שעבר ספליט הפוך. כדי לממן את עסקת און טראק ורכישות נוספות, היא יוצאת בימים אלה להנפקה של עד 25 מיליון דולר.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.