כל עובדי מוטו פוטרו, חשש ליציאת המגזינים באוקטובר

המשמעות: חשש כי מגזיני הקבוצה לא יצאו בחודש הבא ■ העובדים מתנגדים נחרצות למכירת המגזינים ל"תכלת" מקבצת אחוזת הירש, המחזיקה גם ב"מעריב"

אחרוני עובדי קבוצת מוטו פוטרו, לאחר שתהליך ההכרעה על זהות הרוכש מתעכבת. משמעות הדבר היא שיש חשש כי מגזיני הקבוצה לא יצאו בחודש אוקטובר. התהליך התמשך לאחר שקבוצת המגזינים "תכלת" הגישה התנגדות להמלצת המפרקת למכור את החברה לקבוצת "טיים אאוט" והעלתה את המחיר ל-1.1 מיליון שקל בעבור קבוצת המגזינים שפשטה את הרגל.

עובדי החברה מתנגדים נחרצות למכירת המגזינים ל"תכלת", מקבצת "אחוזת הירש", המחזיקה גם ב"מעריב". במכתב שנשלח בשיתוף ארגון העיתונאים, כתבו העובדים לכונס הרשמי, כי הנטייה להעביר את המכירה לקבוצה בראשותו של עקיבא גולדבלום, אחיו של שלמה בן צבי, היא "הרת אסון" ומבהירים כי הגיעו להסכמות עם יובל סיגלר, מו"ל טיים אאוט להמשך העסקה של 24 מהם.

"אנחנו מוצאים יותר ממידה של אירוניה באפשרות שחברה אשר רומסת ברגל גסה כל התחייבות, תזכה שוב להרחיב את פעילותיה, וזאת בגיבוי בית המשפט הנכבד", כתבו העובדים. "גם עובדי 'מעריב', שקיבלו בתחילה בברכה את כניסתו של מר בן צבי לעיתון, ראו כיצד מנסים אנשיו להפר שוב ושוב את ההסכם הקיבוצי שנחתם עמם ולפטר סך עובדים מעבר למכסה עליה התחייבה ההנהלת העיתון, עד שלבסוף חתמו העובדים על הסכם קיבוצי שני, שכלל קיצוצי שכר ופיטורים של עשרות עובדים".

העובדים כתבו עוד כי "אנו ספקנים עד כדי כך , שאפילו איננו מאמינים בהצגת כל בטוחה מצד תכלת להעסקתנו. אל לנו ליפול פעם אחר פעם וללכת כעיוורים אחר מילים ארוזות היטב ע"י באי כוחה של 'תכלת', בעוד שההיכרות עם דפוסי הפעילות של העומדים בראשה, מלמדים שמילתם כמילה כתובה על קרח".

"אנו יותר ממצטערים על כך שמה שכונס הנכסים לקח בחשבון זה 300 אלף שקל הבדל בין ההצעות, כשבמכרז נכתב במפורש שאין מחוייבות לקבל את ההצעה הכספית הגבוהה ביותר. וראה זה פלא - למרות הסבל הרב שעברו עובדי מעריב, חושב הכנ"ר שיש סיכוי סביר שהרוכשים יעמדו בהתחייבותיהם. אנחנו דורשים מכונס הנכסים לסגת בו מהתמיכה שהעניק למשפחת בן צבי ברכישת מוטו תקשורת בע"מ, ודורשים מכם לאפשר את הרכישה לקבוצת טיים אאוט, על פי ההסכמות שנעשו בין הצצדים בכתב והועברו לבית המשפט".