ענבל אור: "מה מסב לי אושר? מסירת מפתח לדיירים"

יזמית הנדל"ן ענבל אור - אחת מ-50 הנשים המשפיעות בישראל של המגזין "ליידי גלובס" ■ "רק מנהלת שתדע להעריך את עצמה מספיק כדי לדרוש את ההערכה המגיעה לה מהארגון, תוכל להתקדם ולהתפתח"

המהלך החשוב שלי השנה. "שיווק פרויקט 'אור בבלי', ומסירת המפתחות לדיירי עוד שמונה פרויקטים של הקבוצה שמועד בנייתם הסתיים. הפרויקט התשיעי, 'מגדל הטייסים', יאוכלס בקרוב".

עצה שהייתי נותנת לעצמי בתחילת הדרך. "תכירי בערך שלך כבר בהתחלה. חשוב לדרוש את ההערכה וההכרה במקום העבודה, בין אם בדרישת השכר, בהגדרת התפקיד או במעמד שווה לקולגות. בעיניי, מדדים אלה אינם רק עניין קוסמטי, הם מבטאים את העוצמה וההשפעה בתוך הארגון. נשים רבות נמנעות מלעמוד על שלהן בתואנה של 'לא נעים לי להיות אגרסיבית', עקב חוסר ביטחון, או מתוך ציפייה שהארגון 'ידאג להן'. מניסיוני, ברוב המקרים זה לא עובד. רק מנהלת שתדע להעריך את עצמה מספיק כדי לדרוש את ההערכה המגיעה לה מהארגון, תוכל להתקדם ולהתפתח".

היום המוצלח שלי השנה. "היום שבו השקתי במוזיאון ארץ ישראל, באירוע מרגש ורב משתתפים, את 'אור בבלי' - פרויקט הדגל של קבוצת ענבל אור. מיום שהפכתי ליזמית נדל"ן חלמתי להקים פרויקט יוקרתי ובמיקום אטרקטיבי ומיוחד. ואכן, הפרויקט ה-21 שאני מקימה הפך לדבר החם בסצנת הנדל"ן של תל אביב. התכנון הארכיטקטוני המוקפד של שני מגדלי היוקרה נעשה בידי משרד האדריכלים, חתן פרס ישראל באדריכלות - יסקי מור סיון, ועל העיצוב הופקד אלכס מייטליס, מעצב העל הבינלאומי.

"הדרך להגשמת הפרויקט לא הייתה פשוטה. כבר מלכתחילה ראיתי מולי את המשפחות, ולא רק את המבנים שצריך לפנות. לגלות אחריות חברתית חשוב בעיניי לא פחות מלהרוויח מהעסקה. לכן גם בחרתי לתת קדימות לפניות של תושבים ותיקים בשכונת בבלי להרשמה מוקדמת, עוד קודם לשיווק הפרויקט לציבור הרחב. ריגש אותי במיוחד לפגוש ברבים מדיירי השכונה שבאו להשתתף ולחגוג עמי את ערב ההשקה המיוחד".

האושר בעיניי. "חיבוק מהילדות שלי, רגע מסירת המפתח לדיירים, והרגע שבו אני מבינה כי זיהיתי פוטנציאל בקרקע, שאחרים לא השכילו להבחין בו".

אשת השנה שלי. "מיקי חיימוביץ', שמקדמת בהתמדה את רעיון 'יום שני ללא בשר' בישראל. אני מעריכה אותה לא רק בגלל שגם אני צמחונית, אלא בעיקר בגלל היכולת המופלאה שלה להתנתק ממסלול מוכח של הצלחה ולהתמקד בקמפיין שכל כולו בשביל הנשמה".

סטטוס: 37, נשואה ואם לשניים / השכלה: לימודי משפטים במכללה למינהל

*** הדירוג המלא של 50 הנשים המשפיעות בישראל - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר ברשת סטימצקי