תקציב הפרסום של קבוצת קניוני עזריאלי יוצא למכרז

ב-2012 עמד היקף הפרסום של הקבוצה על כ-3.2 מיליון דולר במחירי מחירון ■ פוגל-אוגליבי, המטפל בתקציב כיום, לא יתמודד במכרז

תקציב הפרסום של קבוצת קניוני עזריאלי יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום פובליסיס ישראל, גיתם BBDO, ליאו ברנט ישראל, ברוקנר-נטע-יער וצדר-יריב.

פוגל-אוגילבי, המטפל כיום בתקציב, לא ישתתף במכרז ולא יתמודד על התקציב.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת השנה פרסמה קבוצת עזריאלי בהיקפים של כ-1.1 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 עמד היקף הפרסום של הקבוצה על כ-3.2 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמיליון דולר במחירים ריאליים.

תקציב הפרסום של קבוצת קניוני עזריאלי מטופל מאז 2007 במשרד הפרסום פוגל-אוגילבי. פוגל זכה בתקציב במסגרת מכרז שבו התמודדו גם זרמון-גולדמן ורגב-קויצקי (כיום ליאו ברנט ישראל).

פוגל-אוגילבי היה משרד הפרסום הראשון שטיפל במרוכז בתקציב הקניונים. קודם לכן טופל כל קניון בנפרד, לפי צרכיו - לא אחת באמצעות משרדי פרסום שונים. בתקציב קניון עזריאלי תל-אביב טיפל משרד הפרסום זרמון-גולדמן, ומשרדים נוספים טיפלו בקניונים הנוספים של הקבוצה - מור קור בקניון ירושלים, נחמני-צפריר בקניון איילון ברמת-גן, פריור בהוד-השרון ואאוטלט הרצליה, ושביט לקניון הנגב.

בקבוצה החליטו למקסם את כוחה באמצעות חיבור ועבודה משותפת והפקידו תקציב אחד כולל במשרד פרסום אחד - פוגל-אוגילבי.

קבוצת עזריאלי לא הייתה היחידה שהחליטה בשנים האחרונות לשים את שם הרשת בקדמת הבמה: מליסרון יצאה למהלך דומה כשהתקשרה עם משרד הפרסום יהושע TBWA, ובקניוני ישראל ניסו לעשות מהלך דומה כשהתקשרו עם באומן-בר-ריבנאי. מהלך זה לא הוכח כהצלחה גדולה, והעבודה המשותפת הופסקה תוך זמן קצר, כשהקבוצה חזרה לעבוד עם טיפול מקומי לכל קניון.

תקציבי הפרסום של קבוצות קניונים נחשבות בענף לתקציבים עתירי עבודה ודורשים תשומות ניהול גבוהות, שכן בנוסף לפעילות הרשת נדרשת תמיכה לכל קניון בפני עצמו.

ניר פרח, מנכ"ל פוגל-אוגילבי, אישר כי משרדו לא יתמודד על התקציב: "בעקבות פנייתנו לעדכן את החוזה להיקפי העבודה הריאליים של הרשת, שצמחה מ-7 ל-14 קניונים במהלך 8 שנות עבודה משותפת, הנחנו שעזריאלי יבחנו גם הצעות ממשרדים נוספים. הוצע לנו להשתתף במכרז, ובחרנו שלא לקחת בו חלק".

בקבוצת עזריאלי בחרו שלא להגיב לידיעה.