לאחר שנתיים של ניסיונות: עובדי לאומי קארד התאגדו

מהלך זה משלים את התאגדות כלל עובדי ענף כרטיסי האשראי תחת ההסתדרות

לאחר כשנתיים של ניסיונות, הצליחו עובדי לאומי קארד להשיג את הרוב הרצוי להתאגדות. למעלה משליש מעובדי חברת כרטיסי האשראי, המשתייכת לבנק לאומי התאגדו בהסתדרות. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שלח היום (ג') מכתב להנהלת חברת כרטיסי האשראי , בראשות חגי הלר, לפיו הושג הרוב הדרוש, וההסתדרות הפכה לארגון המייצג את עובדי החברה.

מהלך זה משלים את התאגדות כלל עובדי ענף כרטיסי האשראי תחת ההסתדרות. נזכיר כי בישראכרט, שבשליטת בנק הפועלים, וכאל, שבשליטת בנק דיסקונט, התאגדו העובדים לפני כשנתיים ובשתי החברות ישנו הסכם עבודה קיבוצי.

לפי הערכות, הנהלת לאומי קארד לא צפויה להערים קשיים בהכרה בהתאגדות. הסיבה לכך היא המסורת של הסכמים קיבוציים בבנקים בכלל, וההסכמים הקיבוציים שנחתמו בענף כרטיסי האשראי בפרט.

בתגובה להתאגדות עובדי לאומי קארד, מסר ניסנקורן: " אני קורא להנהלת החברה להיכנס למשא ומתן ענייני לחתימה על הסכם קיבוצי. עם הצטרפות עובדי לאומי קארד אני יכול לברך על המוגמר שעובדי שלוש חברות האשראי בישראל חברות בהסתדרות".

חברי ועד הפעולה של עובדי "לאומי קארד" מסרו: " זוהי תחילה של תקופה חדשה. עובדי החברה יהיו שותפים לא רק לעשייה אלא גם לפירות ההצלחה של החברה. פנינו לשלום ולהצלחת החברה וכי בכוונתנו לנהל מו"מ עם הנהלת החברה בדרכי נועם והבנה הדדית".

מלאומי קארד נמסר: "החברה תתנהל כפי שמתחייב על פי החוק".

נכון לסוף שנת 2012, היו בלאומי קארד קרוב ל-1,300 עובדים. עלות השכר הממוצעת לעובד בחברה עמדה בשנת 2012 על כ-14 אלף שקל בחודש, עלייה של כ-3% לעומת שנת 2011. עלויות השכר בחברות כרטיסי האשראי נחשבות לנמוכות יותר מאשר בבנקים. כך לדוגמה, בבנק לאומי - החברה האם של לאומי קארד, עמדה עלות השכר הממוצעת לעובד על 27.6 אלף שקל בחודש בשנת 2012.

ענף כרטיסי האשראי נחשב לרווחי למדי. במחצית השנה הראשונה הרוויחו שלוש החברות 336 מיליון שקל. הענף נהנה מצמיחה, בעקבות העלייה בשימוש בכרטיסי אשראי.