תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מכונית חדשה או יד שנייה? כל מה שחשוב לדעת

פערי המחירים בין הרכבים המשפחתיים מציפים לא מעט דילמות כלכליות: החדשה יקרה אבל בטוחה, המשומשת זולה אך מאבדת מערכה ■ כיצד מחליטים בין השתיים? להלן כמה דברים שכדאי לדעת ■ הכתבה בשיתוף סיאט

בחירת רכב חדש עלולה להיות עניין מבלבל. התהליך כולל קבלת החלטות כלכליות, רגשיות, בטיחותיות, אסתטיות ופונקציונאליות. בקיצור, לא עניין פשוט. עבור רובנו, רכישת רכב היא קודם כל הוצאה כספית גדולה מאוד שאינה מסתיימת רק ביום הקנייה, שהרי רכב דורש אחזקה שוטפת. שנית, מדובר בכלי תחבורה שחייב לענות על צרכים ספציפיים, וכאן משתלבת שאלת הגודל והמרחב הפנימי. אלמנט נוסף הוא עניין הבטיחות, ולשם כך עלינו לסמוך על הצהרות היצרן ולקוות שלעולם לא נצטרך לבחון זאת.

לפני שבוחרים את דגם הרכב, יש החלטה חשובה נוספת שיכולה להשפיע על כל אחד מהשיקולים שהזכרנו בתחילה - האם אנו מעוניינים במכונית יד שנייה, מכונית מליסינג (שעברה הרבה בחייה), או במכונית חדשה "מהניילונים"?

על פניו, אם התקציב שלנו מאפשר זאת, היתרון של המכונית החדשה הוא ברור: היא חדשה. הסבירות לתקלות נמוכה, אין לה היסטוריה של תאונות, האחריות מלאה והאמינות נשענת על מוניטין רב שנים. מכך נובע, שעלות האחזקה השוטפת צפויה להיות נמוכה לעומת רכב שכבר עבר קילומטר או שניים על הכביש (ולכו תדעו כמה) והבלאי שלו עלול להימצא ברמה גבוהה. מצד שני, קחו בחשבון כי ההשקעה הכבדה שביצעתם עם הרכישה, מאבדת מערכה במהירות, ככל שמדובר ברכב חדש יותר.

גם בנוגע לבטיחות יש לרכב חדש יתרון, וכאן כמובן, מדובר בקריטריון בו אף אחד מאיתנו לא ירצה לחסוך. כך שאם נצמצם את קבלת ההחלטה לשיקולים אלו בלבד, המסקנה המתבקשת היא כלכלית בעיקרה: אם יש לכם את הכסף - לכו על רכב חדש. אבל גם אם אין, תמיד כדאי לבחון ולשקלל את מגוון האפשרויות (כגון אפשרויות מימון). גם מכונית מיד שנייה במצב טוב, אינה מצרך זול במיוחד, ולעתים ההפרש במחיר לאחר הוצאות הבלאי אינו משמעותי כל כך, ולכן זהו שיקול שיש לבדוק ולקחת בחשבון.

לנסיעות מבחן בסיאט טולדו החדשה - לחץ כאן

קחו לדוגמה את המכוניות המשפחתיות הקטנות, נתח שוק שהפך בשנים האחרונות לאלטרנטיבה הפופולרית ביותר עבור הנהג הישראלי. עבור מי שמחפש מכונית עם מרחב פנימי מספק, אך יחד עם זאת שתהיה אטרקטיבית מבחינה כלכלית, עומדות מספר אפשרויות. להלן 3 דוגמאות לדגמים חדשים, אשר יכולים לספק מענה לצורך זה:

סיאט טולדו

בימים אלה משיקה סיאט מחדש את הדגם המוכר מהעבר סיאט טולדו. במסגרת ההשקה, סיאט מציעה את הדגמים במהדורה מחודשת ומשודרגת, במחיר אטרקטיבי של 108,900ש' לדגם האוטומטי (122 כ"ס, ו-1.4 TSI) ו-99,900 שקל לדגם הידני.

נזכיר, כי את דגמי סיאט טולדו לא ראינו מאז שנת 2007. הפעם הראשונה בה נתקלנו בסיאט טולדו הייתה למעשה עוד בראשית שנות ה-90, זמן קצר אחרי שסיאט נרכשה על ידי קבוצת פולקסוואגן. הפעם השנייה הייתה בשלהי אותו עשור, כשנטלה חלק נכבד בשוק המשפחתיות הקומפקטיות של התקופה. מאוחר יותר, בשנת 2004 יצאה הגרסה העדכנית של דגמי הטולדו, כאשר הפעם ניסו בסיאט להעניק למכונית יתרון של גודל, זאת באמצעותו של חלל פנימי רחב.

כנראה שזה לא מה שצרכני שוק הרכב חיפשו אז. עשר שנים חלפו, ובסיאט טוענים שהם למדו מהניסיון ומציעים ללקוחות ולמשפחות את הגרסה העדכנית. הדור הנוכחי (הרביעי) של הטולדו מציע מרווח פנים גדול במיוחד לרבות תא מטען, הגדול יותר (550 ל') אפילו מרכבים בסגמנט המשפחתיות (קומפקט). מנוע ה- 1.4 טורבו חזק, 122 כ"ס, ו- 9.5 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש.

פיז'ו 301

גם כאן עסקינן במכונית אמינה ששמה דגש על נוחות, יעילות ומרחב פנימי. מנוע ה-1.6, בעל 115 כוח סוס, ומנוע ה-1.2, בעל 72 כוח סוס. בסך- הכול מדובר במכונית שעונה בדיוק על אותן הדרישות של המכוניות המשפחתיות הנוחות - המרחב הפנימי מספק ביותר, הנסיעה נוחה ונעימה, ואפילו המחיר הוא יחסית נוח ומתחיל מ-109 אלף ש'. מחיר דגם יד- שנייה (2012) נע סביב 83,800 ש' . במילים אחרות - גם הפיז'ו 301, כמו סיאט טולדו, לא מתיימרת להיות יותר ממה שהיא - מכונית משפחתית פרקטית.

יונדאי i25

דגם זה מסדרת המשפחתיות הקומפקטיות של יונדאי, הגיע לישראל בראשית 2011, כאשר גם כאן בוצע ניסיון להגדיל את המרחב הפנימי. על פי היצרן מדובר בגרסה ארוכה יותר מבעבר, כך שהאורך מגיע ל-437 ס"מ, כאשר בסיס הגלגלים מגיע ל-257 ס"מ. מנוע ה-1.4 הוא בן 124 כ"ס. גם היא נוחה ולא יומרנית, והיא תהיה שלכם בעבור כ-110,000 ש'. מחירה של מכונית מיד שנייה ינוע בין 76,600 ₪ (2011) ל-84,000 ש' (2012).

המכוניות הללו הינן בגדר דוגמה בלבד, אבל הן מספקות נקודה נוספת למחשבה - אם ניקח בחשבון את היתרונות הטמונים במכונית חדשה ונשווה אותן למכונית מיד שנייה, או ליסינג (שעברה לעיתים מספר רב יותר של בעלויות), נבין כי מדובר בתוספת מחיר שאינה בהכרח גבוהה ושבהחלט כדאי לשקול. כאן כמובן יש לקחת בחשבון גם את ההוצאות הנלוות למכונית שאינה חדשה, את הזמן שמשקיעים בטיפול ואת התחושה הנעימה שכולנו אוהבים - להוריד מרכב חדש את הניילונים.

נסיעה נעימה.

מחפש רכב יד ראשונה במחיר יד שנייה? לחץ כאן