התחדשות עירונית: כיצד ייראה הבניין ברח' אייבשיץ 6 בת"א?

היזם יבנה 3 דירות חדשות שאותן יוכל למכור בבניין שליד כיכר בזל - והדיירים מקבלים חיזוק מפני רעידות אדמה, הוספת מרפסות שמש, התקנת מעלית והחלפה של תשתיות הבניין

סיפור בעלי הדירות

"לחוזה הגענו די מהר. מה שלקח הרבה זמן זה לקבל את ההיתר ולפתור את כל הבעיות בדרך", מספר בני בן דרור, אחד מבעלי הדירות בבניין. "הייתה התחייבות של היזמים לנסות ולקבל דברים מסוימים כמו מרפסות, ובסוף זה התקבל אבל רק אחרי שהוגש ערר". על תמ"א 38 עצמה אומר בן דרור: "אני חושב שהמדינה נתנה לבעלי הדירות הישנות מתנה כדי לחזק את הדירות - נתנו כסף ובעלי הדירות צריכים רק לאסוף אותו. הבעיה היא שלא פעם יש אנשים שרק מנסים לקבל יותר. אחד הדברים החשובים בפרויקט שכזה הוא שחייב להיות מישהו בבניין שיקדם את הנושא ויזיז עניינים".

התמורה שמקבל היזם

היזם בונה 3 דירות חדשות שאותן יוכל למכור. שתי דירות בקומה הרביעית, שבהן 3 חדרים בשטח 70 מ"ר כל אחת, ללא חניה; ודירה נוספת בקומת הפנטהאוז ומחצית מקומה שמתחתיה בשטח 240 מ"ר עיקרי ו-200 מ"ר מרפסת גג, שלה 2 חניות. בכוונת החברה לצאת בשיווק הפרויקט לאחר החגים באמצעות חברת הומלנד.

התמורה שמקבלים הדיירים

חיזוק המבנה בפני רעידות אדמה, הוספת מרפסות שמש קטנות בחזית הדירות, החלפת החלונות והתריסים, התקנת מעלית, החלפה של תשתיות הבניין. נוסף לכך, מכיוון שלא ניתן להרחיב את הדירות הקיימות בשל קווי בניין צפופים, בעלי הדירות מקבלים גם כסף שיתחלק בין בעלי הדירות, כ-90 אלף שקל בממוצע לדירה.

לו"ז

ההסכם עם בעלי הדירות נחתם לפני כ-3 שנים. היתר בנייה התקבל באוגוסט והעבודות צפויות להתחיל לאחר החגים ולהסתיים בתוך שנה וחצי.

מיקום מדויק

רחוב אייבשיץ 6 בתל אביב. סמוך לכיכר בזל, כ-800 מטר מחוף הים בקו אווירי.

המצב הקיים

הבניין נבנה באמצע שנות השישים, ובו 15 דירות בשטח ממוצע של 70 מ"ר. בבניין קומת קרקע חלקית ומעליה שלוש קומות טיפוסיות. אין מעלית ואין חניות.

היזם והקבלן המבצע

אקו סיטי (שגראוי ליבוביץ) יזמות ובנייה

האדריכל

טהירו אדריכלים